4,5 måned sover SÅ dårligt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2015

JH12

jenny4 skriver:

Jeg for i er nødt til at tage det i etaper så. Første skridt er at han ikke skal spise hver 1 1/2 time. Hvis det betyder i må tage ham op og trøste, vugge osv så gør i det. Når han så er vænnet fra at spise non stop så kan i arbejde på at trøste i sengen i stedet og kun tage op hvis det kammer helt over. 

har i prøvet at putte ham på siden i stedet for på ryggen? Det virkede for os..

Han vender selv sig selv.. For han falder gerne i søvn ved bryster og efter noget tid vender han sig på den anden side.. Så det show styre han selv.. ☺️

Men det lyder fornuftigt nok at prøve med etaper.. Men det bliver en laaang sej kamp.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2015

modesty

Han spiser også flittigt i løbet af dagen, og får masser af mad.. 

Vi er så småt begyndt at prøve med fast føde, vi havde lidt begynder problemer med maven.. Men har fundet noget der fungere for ham og maven, det er stadigvæk så nyt at det kun er en enkelt gang om dagen.. 

Sundhedsplejeskerne siger at han får rigeligt med mad.. Han tager mellem 30-50 gram på om dagen. 

Om dagen falder han fint i søvn i barnevognen x3. Og kan også køres i søvn igen hvis ham vågner kort tid efter.. 

Vi har også prøvet at putte i barnevognen til aftenen, men det gik ikke.. Han skreg og skreg indtil han blev taget op.. Vi prøvet i 30 min. 

Vil lige indskyde at min søn ikke spiste når han vågnede om natten (eller jo, men kun én gang, ved 2-tiden, ellers ikke). Det handlede ikke om sult, men om noget helt andet.

Anmeld Citér

18. november 2015

JH12

modesty skriver:

Vil lige indskyde at min søn ikke spiste når han vågnede om natten (eller jo, men kun én gang, ved 2-tiden, ellers ikke). Det handlede ikke om sult, men om noget helt andet.

Må man spørger hvad det handlet om når han vågnet? 

Jeg er slet ikke i tvivl om at min dreng søger tryghed om natten, rigtig meget endda.. Hvis det står til ham, ville han kravle tilbage i maven.. Han kan ikke puttes nok.. Min veninde nævnte på et tidspunkt om han måske ikke havde så meget kropsbevidsthed.. ? Og derfor kunne en kugledyne være en mulighed.. 

Anmeld Citér

18. november 2015

TR

JH12 skriver:

Godaften .. 

Håber virkelig der er nogle gode råd at hente.. For er efterhånden desperat.. 

Sagen er den at jeg har en skøn lille dreng på 4,5 måned.. Han er egentlig en glad og mild dreng, med let til smil. Han vokser utrolig godt og tager meget flot på stadigvæk.. Han NÆGTER at bruge sut, sutteflaske mm. 

Han sover aller MAX 14-15 timer i døgnet. Hvilket som sådan ikke er noget problem, for han virker glad og tilfreds og udviklingsmæssigt er han  foran.. Han er en stærk okse.. 

Nu til problemet.. Om natten vågner han ca en gang i timen og vil have mad..  Og nogle gange vågner han og er helt utrøstelig. Han ligger i sengen hos mig, og ofte må jeg slet ikke flytte mig uden han vågner. Jeg har forsøgt at få ham i egen seng lige fra dag et, men han vågner med det samme og bliver dybt ulykkelig og finder først ro hos mig igen. (Har prøvet med slyngevugge og Leandervugge, plus lift 

Har idag fået en øre, næse, hals læge til at kigge på ham, og der er umiddelbart ikke noget at se.. 

Hans første 3 måneders leve tid, havde han kolik, med ved hjælpe fra 5 ture ved kiropraktoren kom vi helt sindet igennem det.. 

Nu har vi overvejet at prøve Zone terapi eller kranio Sanral terapi.. 

Nogen der har været i en lignende situation og hvad har i gjord for at få lidt mere nattesøvn? 

På forhånd tusind tak, fra en meget træt mor der snart ikke har fået nattesøvn i 5 måneder ..

undskyld det blev langt .. 

Har du prøvet en vupti pose ?

Anmeld Citér

18. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

hvordan sover han i løbet af dagen.

har selv en datter på 4,5 måneder.

hun sover fra 22-6.30 hvor hun vågner til mad 1-2 gange. Tilgengæld sover hun max 2 timer fra 6.30-22.

hun vil heller ikke flaske eller sut. Jeg er dog i dag begyndt at insistere på at hun skal lære flaske da hun om dagen spiser hver 11/2 time. Så vores problem er faktisk det samme dog om dagen hvor jeres er natten.

hvergang min datter er vel tilfreds om dagen øver vi ske mad.

så engang en hjemmeside hvor man kan købe en bamse med hjertelyd måske det var en mulighed kan ikke huske hvad siden hed men prøv og Google det.

Anmeld Citér

19. november 2015

hejmeddig10

Altså jeg har en pige på 9 måneder der vågner et par gange om natten og skal spise. Nogle nætter sidder vi oppe i 2 timer og "lejer" fordi hun simpelthen ikke vil sove igen! Så hvis zone terapi virker på jeres søn så sig endelig til, så må jeg også prøve det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.