konsekvens af at hente for sent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.442 visninger
7 svar
3 synes godt om
17. november 2015

Sandratoft

Er der nogle pædagoger eller andre der ved, om barnet og dets forældre kan bortvises fra en institution hvis barnet ofte bliver hentet for sent, pga forældrenes sløseri? 

Altså en konsekvens, efter der er taget samtaler med dem både af pædagoger og ledelse?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Mor1986

Sandratoft skriver:

Er der nogle pædagoger eller andre der ved, om barnet og dets forældre kan bortvises fra en institution hvis barnet ofte bliver hentet for sent, pga forældrenes sløseri? 

Altså en konsekvens, efter der er taget samtaler med dem både af pædagoger og ledelse?

Er det efter lukke tid eller hvordan?

Anmeld Citér

17. november 2015

Sandratoft

Mor1986 skriver:

Er det efter lukke tid eller hvordan?

Ja efter lukketid

Anmeld Citér

17. november 2015

Abracadabra

Først bliver der nok skrevet en underretning til kommunen. 

Anmeld Citér

17. november 2015

alenemor42

Jep underretning til kommunen, har aldrig hørt om bortvisning det tvivler jeg på er en mulighed.

Anmeld Citér

17. november 2015

Julemusen

Har heller aldrig hørt om bortvisning men om bøder givet, hvor et forældre par som hentede for sent typisk en gang i ugen kom til at betale løn til pædagogerne der måtte stå og vente efter lukketid. Så der kom en regning hver gang på en times løb for den pædagogs takst som havde lukket. Det var i en venindes praktik børnehave for 4 år siden. Ved ikke om de stadigvæk må give bøder. 

Anmeld Citér

17. november 2015

Carina:-)

Mener at man kan få en ekstra regning

Og så bliver kommunen jo også underrettet især hvis det er gentagende gange.

Men bortvisning tror jeg ikke er noget de må eller gør. 

Anmeld Citér

17. november 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja man laver en underretning, hvis samtaler ik virker.

Jeg var i en børnehave for mange år siden, hvor der var en dreng der 3 ud af 5 dage, blev hentet mellem 10 min, op til 30 min for sent. Vi ku aldrig få fat på forældrene, som begge havde leder stillinge.

Koncekvensen blev at vi satte drengen ned til vores leder, hvor drengen hyggede sig med at lave kontorarbejde. Det skete også at han kom med lederen hjem eller ud og handle osv. 

De endte med at hyre en barnepige, som ku hente ham, for at undgå en underretning. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.