Fødte for tidligt sidst.. Hvad nu.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.245 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. november 2015

anja89

jeg er så heldig at være blevet gravid igen.

men er nervøs for at fødslen igen går igang for tidligt..

det er min 4 graviditet, nr 1 fødte jeg 41+4 nr 2 blev født 39+3 og nr 3 blev født 35+0 hvor vandet var gået 2 døgn før.

ved at lægen har sagt at vi vil blive fuldt ekstra denne gang og vi har fået en tid til lægesamtale når jeg er omkring 23-25 uger henne.

de ved ikke hvorfor jeg fødte for tidligt sidst.

det skal lige siges at vores yngste er 10 måneder nu så der kommer til at være 15 måneder mellem dem vis jeg går tiden ud.

hvad er jeres erfaringer.? Og tror i jeg skal forberede mig på jeg kan føde før tid igen.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2015

Kamilla-m

Ikke nødvendigvis. Men chancen er der. 

Jeg er ældst af tre, jeg er født i uge 32, min søster i uge 42 og min lillebror uge 29... 

Krydser fingre for du går tiden yd 

Anmeld Citér

17. november 2015

Mom2Two

anja89 skriver:

jeg er så heldig at være blevet gravid igen.

men er nervøs for at fødslen igen går igang for tidligt..

det er min 4 graviditet, nr 1 fødte jeg 41+4 nr 2 blev født 39+3 og nr 3 blev født 35+0 hvor vandet var gået 2 døgn før.

ved at lægen har sagt at vi vil blive fuldt ekstra denne gang og vi har fået en tid til lægesamtale når jeg er omkring 23-25 uger henne.

de ved ikke hvorfor jeg fødte for tidligt sidst.

det skal lige siges at vores yngste er 10 måneder nu så der kommer til at være 15 måneder mellem dem vis jeg går tiden ud.

hvad er jeres erfaringer.? Og tror i jeg skal forberede mig på jeg kan føde før tid igen.?

Jeg fik min første i uge 33, min næsten i uge 29, jeg er også gravid igen, og jeg laver alt forbyggende for a ku bærer babyen over bare uge 30...

Anmeld Citér

17. november 2015

anja89

H-Nielsen skriver:

Ikke nødvendigvis. Men chancen er der. 

Jeg er ældst af tre, jeg er født i uge 32, min søster i uge 42 og min lillebror uge 29... 

Krydser fingre for du går tiden yd 

Tak jeg håber virkelig jeg kan gå til 37+ eller mere denne gang

Anmeld Citér

17. november 2015

anja89

Mom2Two skriver:

Jeg fik min første i uge 33, min næsten i uge 29, jeg er også gravid igen, og jeg laver alt forbyggende for a ku bærer babyen over bare uge 30...

Det er min store frygt at jeg forsætter den kurve jeg har pt med at føde tidligere hver gang 

men har sat mig for at vende mine bekymringer med min jm når jeg skal til første besøg D. 8/12

Anmeld Citér

17. november 2015

MorTil3+

Få dem til at scanne din livmoderhals løbende for at se om den er for kort det var i hvert fald grunden til jeg fødte for tidligt også ved vandafgang og det var ikke blevet opdaget hvis jeg ikke selv havde presset på for at få scannet livmoderhalsen. 

Anmeld Citér

17. november 2015

anja89

MorTil3+ skriver:

Få dem til at scanne din livmoderhals løbende for at se om den er for kort det var i hvert fald grunden til jeg fødte for tidligt også ved vandafgang og det var ikke blevet opdaget hvis jeg ikke selv havde presset på for at få scannet livmoderhalsen. 

Den tjekkede de da vandet gik sidst men den var ikke forkortet 

Anmeld Citér

17. november 2015

Mom2Two

anja89 skriver:

Det er min store frygt at jeg forsætter den kurve jeg har pt med at føde tidligere hver gang 

men har sat mig for at vende mine bekymringer med min jm når jeg skal til første besøg D. 8/12

Det er virkelig også forfærdeligt .... De kan ikke forklare hvorfor jeg får dem for tidligt - det gør jeg bare .. Der er ingen tegn, eller advarsler ... Mit vand går også har de intet vand, også får de set dårligt, også får jeg akut kejsersnit... 

Anmeld Citér

17. november 2015

MorTil3+

anja89 skriver:

Den tjekkede de da vandet gik sidst men den var ikke forkortet 

Så ved jeg ikke om der er stor risiko for at det ender sådan igen, men jeg har fået af vide at hvis jeg skal ha flere børn vil den/de også komme for tidligt og højst sandsynligt endnu tidligere end ham vi fik i år. Så det er slut med flere børn her. Vil hverken udsætte mig selv, min familie eller en lille ny for det igen. Heldigvis gik det godt denne gang.

Anmeld Citér

30. marts 2016

vetter84

Jeg har fuld forståelse for dine tanker og følelser. Jeg fødte også min 1. fortidligt i uge 32+5 som nu er 3,5 år. (Han er helt med nu på alle måder )Da vi valgte at vi gerne ville have nr 2 gik der tusindvis af tanker gennem mit hovede hvad nu hvis lillebror også kommer fortidligt, hvad så med storbror derhjemme, og skal vi så være indlagt.... De kunne nemlig ikke sige hvorfor fødslen gik i gang tros vee hæmmende. Vi blev fuldt ekstra tæt så det ikke skulle ske igen.

Tros frygt og frustrationer om jeg nu gjorde ting der kunne "gøre jeg ville føde for tidligt" så kom lillebror helt til tiden. 

Jeg ved godt de siger hvis man har født fortidligt 1 gang har man størrer chance for det sker igen. Dette var ikke mit tilfælde og kender en del hvor de også kun har haft en "engangs oplevelse." 

Dette håber jeg bestemt også er for dig  Så hold humøret højt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.