Hvordan skal navnet staves?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Jeg må indrømme, at jeg selv bliver i tvivl om, hvorvidt de forskellige stavemåder udtales på samme måde.

Når jeg ser de forskellige stavemåder, er der klart én måde som jeg synes ser pænest ud - og der er Elinor!  Men jeg tror, at det er, fordi det er sådan, jeg har set det stavet i forskellige film på engelsk! Fx. Elinor fra Sense and sensibility. Men kan godt være, at det ikke er normalt på dansk?

Jeg er lidt bekymret for, om det er et navn, som barnet altid kommer til at skulle stave for andre. Synes bare det er så flot!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2015

Anpau

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. Jeg må indrømme, at jeg selv bliver i tvivl om, hvorvidt de forskellige stavemåder udtales på samme måde.

Når jeg ser de forskellige stavemåder, er der klart én måde som jeg synes ser pænest ud - og der er Elinor!  Men jeg tror, at det er, fordi det er sådan, jeg har set det stavet i forskellige film på engelsk! Fx. Elinor fra Sense and sensibility. Men kan godt være, at det ikke er normalt på dansk?

Jeg er lidt bekymret for, om det er et navn, som barnet altid kommer til at skulle stave for andre. Synes bare det er så flot!

Jeg synes det er et smukt navn, ja faktisk smukkere og smukkere for hver gang jeg nu har læst det 

Jeg synes nok bedst om Elinor. Lige som noget af de andre, vil jeg også udtale de to navne (Elinor/Ellinor og Eleanor) forskelligt.

El-i-nor og El-e-a-nor

Hvis du er bekymret for at det bliver et navn hun altid skal stave, vil jeg stemme på Elinor/Ellinor, da det (IMO) er det mest logiske/lige-ud-af-landevejen at stave. 

Anmeld Citér

15. november 2015

Sashia

Hck skriver:

Personligt synes jeg ikke at Elinor/Ellinor er helt det samme navn som Eleanor, jeg udtaler det ihvertfald ikke på samme måde. 

Kan kun give dig ret!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.