Hjælp - hvad nu med lejlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.663 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2015

Anonym trådstarter

Hej! 

Vi er et ungt par på 18 og 19, der er gravide. Jeg ville egentlig bare høre om det er sådan at man kan få lejlighed "hurtigere" når man er gravid? Har hørt noget om at nogen boligselskaber tager unge par der venter barn ind før andre eller noget lignende, hvad er jeres erfaringer med det? Og ved i evt noget om det? 

Er anonym fordi vi holder graviditeten hemmelig indtil nf scanning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2015

sne190810

Nej, der er ingen smutveje selvom i venter barn, hverken hos boligselskaberne eller hos kommunen. 

Det er i hvert fald min erfaring, og vel egentlig også ganske fair :-)

Anmeld Citér

14. november 2015

namaha

Har aldrig hørt om det.

ved kun at hvis man har barn og man står uden tag over hovedet så kan man få hjælp.

Anmeld Citér

14. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Du kan evt ringe til de forskellige boligselskaber og spørge om de har nogle boliger med kort venteliste. Det gjorde jeg da jeg pludselig som 19 årig og gravid i en  1 værelses ungdomsbolig.  14 dage senere kunne jeg skrive under på lejekontrakten og 1½ måned senere kunne jeg flytte ind i den nye lejlighed.

Anmeld Citér

14. november 2015

SandraXOXO

Ved at DAB nogen steder sætter familier med børn/gravide foran i køen. 

Anmeld Citér

15. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 

Vi er et ungt par på 18 og 19, der er gravide. Jeg ville egentlig bare høre om det er sådan at man kan få lejlighed "hurtigere" når man er gravid? Har hørt noget om at nogen boligselskaber tager unge par der venter barn ind før andre eller noget lignende, hvad er jeres erfaringer med det? Og ved i evt noget om det? 

I kan højst sandsynligt komme på "akutliste" gennem kommunen. 

Det er lidt forskelligt fra kommune til kommune hvad kravene er. Jeg har selv stået i jeres situation og jeg fik en bolig inden jeg fødte. 

Det der er ved det, er at i ikke må sige nej når i får tilbudt en lejlighed,for så ryger i af listen. Men kommunen tilbyder selvfølgelig ikke en lejlighed i ikke har råd til. 

Derudover er der i nogle boligselskaber en "flexliste", det koster lidt mere og har nogle bestemte krav. Men der går det også meget hurtigere så det er værd at kigge på

Anmeld Citér

15. november 2015

Steffecph

Nogle kommuner har "akutliste". Jeg ved dog at min veninde har stået på den i 9 måneder uden at få en lejlighed. 

Anmeld Citér

15. november 2015

ung-mor-2014

Anonym skriver:

Hej! 

Der er ingen smutvej, i skal stå i kø ligesom alle andre, det gjorde vi selv, også selvom vi var i studiebolig, så skulle vi stå i kø og vente på vi kunne få noget, vi kunne ikke komme først, vi spurgte

Anmeld Citér

15. november 2015

Anonym trådstarter

Har lige set på et boligselskab hvor jeg er fra at man kan komme foran i køen hvis man er "ungt par der venter forøgelse" så heldigvis er det muligt, og tusind tak for jeres svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.