21 år og med pco

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
5 svar
14 synes godt om
12. november 2015

Anonym trådstarter

Hej

Som overskriften siger så er jeg 21 og har for 2 år siden fået stillet diagnosen pco. Jeg har længe haft ønsket om børn. Jeg har fast arbejde med fast indkomst, en opbaggende familie, lejlighed og for 3 måneder siden en fast og skøn kæreste gennem 5 år. Min daværende kæreste valgte at dumme sig og derfor sluttede forholdet. Jeg skriver nu fordi jeg er meget fortvivlet. Jeg har ikke alverdens tid til at vente på at den rigtige mand for mig han dukker op, jeg har derfor overvejet at få et barn ved hjælp af donorsæd. Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette opslag. Måske lidt råd fra en der har stået i samme situation eller råd og meninger fra kvinder med noget erfaring i bagagen. Jeg vil jo helst træffe det rigtige valg for barnet og jeg selv.

Håber i kan hjælpe.

Vh Den Fortvivlede

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Kløver

Hvis du kun lige er kommet ud af et forhold ville jeg nok afvente, til det er kommet på afstand, og også vente til jeg var min i midten af tyverne. Sørge for at det er grundigt og velovervejet, og søge info om mulighederne, bla snakke med lægen  

gør hvad du føler er rigtigt, men giv tid til at undersøge og overveje så det ikke er en hurtig beslutning eller noget du beslutter lige efter et endt forhold  

Anmeld Citér

12. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Kære du.

Det er helt reelt at ønske sig et barn - men jeg tænker at du ikke må lade dig presse alene ved tanken om PCO... lidt afhængig af graden er der jo masser af fine muligheder for at blive gravid alligevel - og du har masser af tid? - og er i øvrigt lige kommet ud af et forhold.

Tal evt. med en læge, som kan berolige dig - valget skal træffes når du har lyst, ikke fordi du føler sig tidspresset uden grund.

Held og lykke...

Anmeld Citér

12. november 2015

SandraXOXO

Er ked af din kæreste var dum, og at du har pco. Men ingen af delene behøver betyde at du har så travlt at du skal være selvvalgt singlemor i en alder af kun 21 år. Snak med din læge, han eller hun kan nok berolige dig og fortælle hvad og hvordan og hvor store chancer du har for graviditet. 

Anmeld Citér

12. november 2015

SabinaMortensen

Anonym skriver:

Hej

Som overskriften siger så er jeg 21 og har for 2 år siden fået stillet diagnosen pco. Jeg har længe haft ønsket om børn. Jeg har fast arbejde med fast indkomst, en opbaggende familie, lejlighed og for 3 måneder siden en fast og skøn kæreste gennem 5 år. Min daværende kæreste valgte at dumme sig og derfor sluttede forholdet. Jeg skriver nu fordi jeg er meget fortvivlet. Jeg har ikke alverdens tid til at vente på at den rigtige mand for mig han dukker op, jeg har derfor overvejet at få et barn ved hjælp af donorsæd. Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette opslag. Måske lidt råd fra en der har stået i samme situation eller råd og meninger fra kvinder med noget erfaring i bagagen. Jeg vil jo helst træffe det rigtige valg for barnet og jeg selv.

Håber i kan hjælpe.

Vh Den Fortvivlede

Kan fortælle dig, at jeg fik konstateret PCO da jeg var 18 år. Fødte i juli 2014 vores datter, som kom til ved hjælp af behandling, og venter nu en lillebror som kommer om 4 måneder, som er lavet UDEN behandling.. 

Jeg ville ikke have så travlt hvis jeg var dig 

Anmeld Citér

12. november 2015

Julemusen

Jeg vil ikke råde dig til det ene eller det andet. Men vil gerne fortælle min historie og så kan du jo tygge lidt på den. 

Jeg fik som 19 årig konstateret pcos på baggrund af ustyrlig vægt, øget hårvækst og manglende menstruation. Der kunne ofte gå mellem 30-95 dage mellem min mens. På daværende tidspunkt havde jeg været sammen med min kæreste i 2-3 år. Hans største ønske var en kæmpe børneflok. Han er pædagog og elsker børn. Da han fik at vide at jeg havde pcos var han støttende og sagde at vi jo kunne prøve selv at lave en og hvis det ikke lykkedes så var der behandlingsmulighed. Jeg valgte at gå på Kiss kosten og ændrede fuldstændig min livsstil hvilket gjorde at jeg fik regelmæssig mens og holdte min normal vægt. Som 20 årig droppede vi prævention og jeg blev gravid lige efter. Fik min første søn som 21 årig. Da han så var et år begyndte jeg at blive bekymret om vi nu kunne få flere på egen hånd. Vi droppede prævention igen og kæmpede i 18 måneder. Jeg blev sendt til gynækologisk undersøgelse derefter hvor de minsandten så en lille bønne med hjerteblink. Jeg fødte min næste søn som 24 årig. Derefter brugte vi kondom og gik og overvejede om vi ville have flere børn. Men det valg fik vi ikke lov til at tage selv. Jeg blev gravid på trods af prævention efter 4 måneder og skal nu have en lillebror til februar, hvor der kun bliver 13 måneder mellem de to yngste.

Jeg ville  aldrig kunnet klare at være alenemor. Min mand har været en uvurderlige støtte og er en fantastisk far for vores drenge. 

Bare fordi man har pcos kan mange godt blive gravide selvom hvis de spiser efter en striks kost og dyrker meget motion.

Du er kun 21 og har en del frugtbare år tilbage. Det er et stort skridt at blive forældre og endnu større at blive enlig forældre. Tager hatten af for dem der klare det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.