diverse spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
1 svar
0 synes godt om
11. november 2015

anjo01

Jeg er gravid med termin i maj måned. jeg er studerende og bliver færdig i juni '16. er dog usikker på hvorvidt jeg kan tage alle mine eksamener i maj/juni, da det kommer meget an på hvordan jeg har det til den tid. jeg har dog muligheden for at gå op til sygeeksamen i august måned, så det bør i og for sig ikke være et problem.

hvordan står jeg mht su, fødselsklip & barsel?

jeg er med på at jeg får barselsdagpenge fra akassen når jeg er færdig på uddannelsen. men i princippet går jeg jo ikke på barsel før slut august, så hvor meget barsel er jeg berettiget til? og hvad er "smartest" at gøre? vil jo heller ikke knokle for at tage de eksamener, hvis det betyder et større økonomisk tab eller endnu værre, mistet barsel med den lille.

Og hvornår fortale I det til uddannelsen? skal til nf imorgen, men tænkte at jeg ville tage en snak med en studievejleder om et par uger, når jeg er ovre min praktik..

er der andet jeg skal være opmærksom på?

Mvh

en kommende mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2015

Julemusen

Kan da fortælle hvordan jeg gjorde. Fødte 8. Januar og blev færdiguddannet 26. Februar. To måneder før termin kan man søge miks klip hvis man fortsat er studieaktiv, og derfor fik jeg dobbelt su fra november til og med februar da jeg blev færdig. Derefter overgik jeg til barselsdagpenge. Jeg ringede i sin tid til udbetaling Danmark for at høre hvor meget barsel jeg havde ret til. Og jeg havde 32 ugers forældreorlov samt en rest på 7 uger af mødreorloven. De resterende 7 uger mistede jeg da jeg var på su i perioden. Du vil som minimum have ret til de 32 ugers forældreorlov. Og alt efter hvornår du blivet færdiguddannet, hvid indenfor 14 uger efter fødslen, også resten af de uger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.