Zone vs Kiro

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2015

Malene76

Anonym skriver:

Hjælper den behandling på

msve kneb/ hård mave ? 

Ja det gjorde det hos os. Vores søn var flaskebarn helt fra starten af og han skreg meget, noget af det, nok pga. MME og det var vitterligt et helt andet barn vi fik ud af det. Hun masserede ved maven sagde hun og ved tarmene i forhold til forstoppelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2015

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Jeg har rigtig god erfaring med en kranio sekral massør. Hun afhjalp vores søn da han var 8-10 uger med ondt i maven og forstoppelse. Hin opdagede og behandlede skævhed i bækkenet og nakken. 

Vi prøvede også zoneterapi men det virkede kun kortvarigt og kiropraktor ville jeg aldrig udsætte så lille en krop for.

håber I finder en løsning der hjælper den lille pus. 

Kh. Malene 

Hvad vil det sige, går de ind og masserer og hvordan hjælper det ? 

Anmeld Citér

11. november 2015

Anonym trådstarter

Malene76 skriver:

Ja det gjorde det hos os. Vores søn var flaskebarn helt fra starten af og han skreg meget, noget af det, nok pga. MME og det var vitterligt et helt andet barn vi fik ud af det. Hun masserede ved maven sagde hun og ved tarmene i forhold til forstoppelse. 

Arh okay, hvor mange behandlinger ? 

Anmeld Citér

11. november 2015

Skouboe

Begge mine børn har været omkring kiropraktoren da de var spæde. Den ældste pga. kolik, og der havde det en rigtig god effekt.

Senere blev min niece diagnosticeret med KISS KIDD syndrom, der skyldes en biomekanisk dysfunktion i de øvre nakkeled og er overraskende almindeligt hos babyer. Risikofaktorer er:

• Er taget med sugekop
  • Er taget med tang
  • Måtte ’presses ud’ med eksternt tryk på maven
  • Var udsat for manuel træk (fx vanskelig skulderforløsning)
  • Er født ved kejsersnit
  • Er født med ansigtet først
  • Sædefødsel
  • Fødselsvægt større end 4000 g

KIDD syndrom opstår som regel hos børn som ikke er blevet behandlet for et evt. KISS syndrom

Jeg er overbevist om at det kun er fordi jeg havde vores ældste til kiropraktor at hun ikke også har det. Hendes fødsel tog 4 døgn, og endte i AKS, og selvom hendes hjerterytme og iltmætning var fine hele vejen igennem, har det helt sikkert sat sig spor alligevel.

Jeg anede ikke at KISS KIDD eksisterede, før min niece fik diagnosen, men efter at jeg blev opmærksom på det, kom min yngste også til kiropraktor for en sikkerheds skyld.

Når jeg kigger rundt i vores omgangskreds, kan jeg se ihvertfald et par børn, hvor jeg er helt sikker på (også efter at have snakket med forældrene) at de nu har KIDD syndrom i en eller anden grad, som resultat af ubehandlet KISS.

Det er enkelt, smertefrit og ikke engang særligt dyrt at få tjekket nakken og ryggen hos en kiropraktor, og det kan have voldsomme konsekvenser senere i livet, hvis der er noget, der ikke er blevet behandlet, så jeg anbefaler alle jeg kender at få deres babyer tjekket.

Denne side beskriver KISS KIDD rigtigt godt:  http://www.kiss-kidd.dk/ 

Jeg beklager den lidt lange smøre, men det her er en af mine kæpheste.

Anmeld Citér

11. november 2015

Malene76

Anonym skriver:

Hvad vil det sige, går de ind og masserer og hvordan hjælper det ? 

Det er en meget blid massageform. Vores rettede de skævheder han havde i nakken og i bækkenet. Derudover masserede hun maven på han også og det hjalp. 

Anmeld Citér

11. november 2015

Skouboe

Malene76 skriver:

Jeg har rigtig god erfaring med en kranio sekral massør. Hun afhjalp vores søn da han var 8-10 uger med ondt i maven og forstoppelse. Hin opdagede og behandlede skævhed i bækkenet og nakken. 

Vi prøvede også zoneterapi men det virkede kun kortvarigt og kiropraktor ville jeg aldrig udsætte så lille en krop for.

håber I finder en løsning der hjælper den lille pus. 

Kh. Malene 

Jeg har det lige omvendt.

Jeg har selv haft nogen effekt af kranio-sakral-terapi, men det er ikke en organiseret eller anerkendt uddannelse, og hvem som helst kan kalde sig det, hvorimod kiropraktor er en 5-årig kandidatuddannelse i klinisk biomekanik på et universitet, efterfulgt at en 1-årig turnus ordning på et ryg ambulatorium, før man kan blive autoriseret af Sundhedsstyrelsen som kiropraktor.

Jeg kunne ikke drømme om at lade en person, hvis kvalifikationer jeg ikke kendte og ikke kunne få verificeret, med en ca. 250 timers uddannelse, hvis kvalitet jeg ikke , pille ved mit spædbarns bevægeapparat.

Anmeld Citér

11. november 2015

Malene76

Skouboe skriver:

Jeg har det lige omvendt.

Jeg har selv haft nogen effekt af kranio-sakral-terapi, men det er ikke en organiseret eller anerkendt uddannelse, og hvem som helst kan kalde sig det, hvorimod kiropraktor er en 5-årig kandidatuddannelse i klinisk biomekanik på et universitet, efterfulgt at en 1-årig turnus ordning på et ryg ambulatorium, før man kan blive autoriseret af Sundhedsstyrelsen som kiropraktor.

Jeg kunne ikke drømme om at lade en person, hvis kvalifikationer jeg ikke kendte og ikke kunne få verificeret, med en ca. 250 timers uddannelse, hvis kvalitet jeg ikke , pille ved mit spædbarns bevægeapparat.

Og sådan må du gerne have det. 

Jeg kunne ikke drømme om at lade en kiropraktor komme i nærheden af hverken mig eller mit barn! Kender flere der er alvorligt fejlbehandlet af en kiropraktor, som i øvrigt stadig behandler. 

Anmeld Citér

11. november 2015

Skouboe

Malene76 skriver:

Og sådan må du gerne have det. 

Jeg kunne ikke drømme om at lade en kiropraktor komme i nærheden af hverken mig eller mit barn! Kender flere der er alvorligt fejlbehandlet af en kiropraktor, som i øvrigt stadig behandler. 

Så skal de jo klage til Sundhedsstyrelsen. Det er sådan autorisationer virker

Anmeld Citér

11. november 2015

(august)

Vil også anbefale en Kraniosekral terapeut det har hjulpet på vores piger og jeg får jævnligt behandlinger selv. Du skal selvfølgelig undersøge om de har den rigtige udd, og om de har de nødvendige kvalifikationer til behandling af børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.