DenLykkelige2013 skriver:
Hej allesammen 
Jeg har en dreng på 2 1/2 år der desværre har arvet mine øjne (Han skeler, er langsynet, +2 på begge øjne).
Vi har nu været hos øjenlæge rigtig mange gange og nu skal han så bruge briller (som han muligvis kun skal bruge i en måned, fordi han højst sandsynligt skal opereres, men man skal jo igennem hele rumlen før vi bliver sendt til Glostrup, som så skal tage stilling til om de vil godkende operation).
Mit spørgsmål er så: Har i nogle gode råd til at få ham til at bruge brillerne?
Han er virkelig ikke meget for det (Vil slet ikke!), han siger selv at det ikke er rart og han ikke har lyst, jeg kan jo godt forstå ham når man ikke er vant til at have briller på, men han er jo nød til det! Har ikke lyst til at skulle "tvinge" ham til at bruge dem. Han har selv været med nede i brille butikken og vælge osv, har prøvet så vidt som muligt at få ham til at tro han selv vælger at skulle have/bruge briller, meeen det virker altså ikke helt efter hensigten.. 
Tager imod råd med kyshånd!
Jeg har desværre ikke nogen gode råd, da vi heller ikke kan få vores datter på nogenlunde samme alder til at have hendes briller på herhjemme. Hun bruger dem dog uden problemer i hendes dagpleje, og det er fint ifølge vores øjenlæge, da hun ikke har problemer med at se.
Jeg undrer mig dog over noget af det, du skriver, da vi har fået andet at vide af vores øjenlæge. Vores datter har samme problem med skelen og +2, men ifølge vores øjenlæge er +2 helt normalt for et barn på den alder, da børn er født langsynede, så briller med den styrke vil formentlig ikke ændre din søns syn ifølge det vi har fået at vide. Vores datter har kun fået briller i et forsøg på at rette op på hendes skelen og sikre, at hun ikke udvikler et dovent øje.
Vi har også fået at vide, at vores datter sandsynligvis skal opereres men, at det vil være rent kosmetisk for at rette op på hendes skelen. Vi tilhører godt nok en anden region, men vores øjenlæge siger, at operationen først vil være, når hun er 5-6 år gammel.