Skifte vuggestue.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.139 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. november 2015

Anonym trådstarter

Hej! 

Beslutningen er nu truffet, vores søn skal skifte vuggestue. Jeg har ringet til pladsanvisningen, som sagde jeg skulle skrive ham op på ny på nettet, det er nu gjort- så nu venter vi bare på en plads. 

Jer der har prøvet et skift fra vuggestue til en anden vuggestue, hvordan tog barnet det? Hvor længe ventede i før i blev tilbudt en plads i en ny vuggestue? Er i glade med det valg i tog, om at skifte?

Jeg overvejer meget at melde ham ud af han nuværende vuggestue og have ham hjemme ved mig og den lille, men jeg vil heller ikke stå med håret i postkassen, hvis vi kommer til at vente længe på en ny plads.. Jeg håber det går stærkt- jeg har skrevet behovsdatoen på "hurtigst muligt- med det samme" og noteret at jeg ønsker en overflytning. 

Jeg håber i vil dele jeres erfaringer med sådan et skift. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2015

PernilleogLouis

Jeg tog min dreng ud af dagpleje (altså han gik der kun 1,5 time ) - ventede 5 mdr på en plads i vuggestuen 

Anmeld Citér

10. november 2015

Oliviars

Vi har lige skiftet vuggestue. Det var et meget ustabil sted Liva gik og på de 2 mdr skulle hun forholde sig til mange nye voksne. De tabte hende fra puslebordet ned på klinkegulv. Nærværet manglede og det var ikke på børnenes primisser. Vi fik en ny plads med det samme. Godt nok langt fra hvor vi bor men det må vi tage med. Jeg har haft det lidt skidt med at skulle udsætte Liva for endnu et skift men måtte huske mig selv på at det kun bliver bedre. Hun reagerer ved at græde når hun bliver puttet i hendes egen seng, hvor hun altid har sovet. Jeg ser det som et tegn på at hun har brug for tryghed så hun bliver puttet i vores seng og lagt i hendes egen når vi skal i seng. Jeg er glad for atHåber fulgt min mavefornemmelse for det nye sted kigger de børnene i øjnene og der er nærvær. Håber i finder et godt sted. Hvis der går for langtid syntes jeg du skal ringe og presse pladsanvisning. Held og lykke

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Jeg tog min dreng ud af dagpleje (altså han gik der kun 1,5 time ) - ventede 5 mdr på en plads i vuggestuen 

Ja det var ikke længe �� - det var så tilgengæld lang tid ��

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

Oliviars skriver:

Vi har lige skiftet vuggestue. Det var et meget ustabil sted Liva gik og på de 2 mdr skulle hun forholde sig til mange nye voksne. De tabte hende fra puslebordet ned på klinkegulv. Nærværet manglede og det var ikke på børnenes primisser. Vi fik en ny plads med det samme. Godt nok langt fra hvor vi bor men det må vi tage med. Jeg har haft det lidt skidt med at skulle udsætte Liva for endnu et skift men måtte huske mig selv på at det kun bliver bedre. Hun reagerer ved at græde når hun bliver puttet i hendes egen seng, hvor hun altid har sovet. Jeg ser det som et tegn på at hun har brug for tryghed så hun bliver puttet i vores seng og lagt i hendes egen når vi skal i seng. Jeg er glad for atHåber fulgt min mavefornemmelse for det nye sted kigger de børnene i øjnene og der er nærvær. Håber i finder et godt sted. Hvis der går for langtid syntes jeg du skal ringe og presse pladsanvisning. Held og lykke

Mange tak for din besked. 

Det lyder som om at det var det helt rigtige at skifte vuggestue til Liva, jeg har lige logget ind til morgen, og kan se vi er nummer 3 på listen til en plads. Jeg ringer til pladsanvisningen i dag og hører, hvor længe de regner med det vil tage, i forhold til om jeg kan melde ham ud nu.  

Nej synes heller ikke det er rart at aflevere med en "øv følelse" i maven. 

Anmeld Citér

10. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Mange tak for din besked. 

Det lyder som om at det var det helt rigtige at skifte vuggestue til Liva, jeg har lige logget ind til morgen, og kan se vi er nummer 3 på listen til en plads. Jeg ringer til pladsanvisningen i dag og hører, hvor længe de regner med det vil tage, i forhold til om jeg kan melde ham ud nu.  

Nej synes heller ikke det er rart at aflevere med en "øv følelse" i maven. 

Bare lige have bag øret, at når du udmelder ham er der en måneds opsigelse. Så fra den dag du melder ham ud skal du stadig betale for vuggestuen en måned efter. 

Jeg tog min søn ud af dagplejen da han bare ikke trivedes og hun var virkeligt modbydelig overfor for os forældre, jeg skulle betale en måneds opsigelse selvom jeg tog ham ud samme dag jeg meldte ham ud.

Anmeld Citér

10. november 2015

MorDk

Vores søn skiftede vuggestue i forbindelse med vi skulle flytte. det passede med at han skulle starte 1 måned efter vi var flyttet. Jeg var sygemeldt med graviditetsgener og var derfor heldig at gå hjemme. Selve flytningen gik godt og han blev hurtigt glad for det nye sted. 

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Bare lige have bag øret, at når du udmelder ham er der en måneds opsigelse. Så fra den dag du melder ham ud skal du stadig betale for vuggestuen en måned efter. 

Jeg tog min søn ud af dagplejen da han bare ikke trivedes og hun var virkeligt modbydelig overfor for os forældre, jeg skulle betale en måneds opsigelse selvom jeg tog ham ud samme dag jeg meldte ham ud.

ja det ved jeg godt �� 

det lidt ærgerligt, men sådan er det. 

Anmeld Citér

10. november 2015

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Ja det var ikke længe �� - det var så tilgengæld lang tid ��

Ja røg bagerst i køen også var det i januar og den store udskiftning kom først om sommeren - men var glad for de ekstra måneder med ham

Anmeld Citér

10. november 2015

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Vores søn skiftede vuggestue i forbindelse med vi skulle flytte. det passede med at han skulle starte 1 måned efter vi var flyttet. Jeg var sygemeldt med graviditetsgener og var derfor heldig at gå hjemme. Selve flytningen gik godt og han blev hurtigt glad for det nye sted. 

Dejligt at det bare gik godt 

jeg glæder mig meget til vi skal skifte 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.