Hvordan gør i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
5 svar
11 synes godt om
9. november 2015

Mor93

Hej alle, jeg blev mor for 15 dage siden, og siden min søn kom til verden har han ville sove helt tæt på mig, han vil ikke sove uden mig. Nogen der har nogen gode råd til hvordan han vender sig til at sove alene?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2015

De3Guldklumper

Mor93 skriver:

Hej alle, jeg blev mor for 15 dage siden, og siden min søn kom til verden har han ville sove helt tæt på mig, han vil ikke sove uden mig. Nogen der har nogen gode råd til hvordan han vender sig til at sove alene?

Så lille et barn skal have lov til at sove op og ned af sin mor så længe han ønsker. Sove alene er ikke noget man "øver" med så lille et barn - det handler udelukkende om at give tryghed og nærvær.

Anmeld Citér

9. november 2015

Sandratoft

Mor93 skriver:

Jeg tænker også at det er alt alt for tidligt. Giv din søn en masse nærvær,også når han sover. Måske når han engang er 6 måneder kan du prøve at putte ham i hans egen seng men ligenu Har han ttydeligvis brug for dit nærvær. 

Anmeld Citér

9. november 2015

Paddehatten

Hej med dig. Tillykke med baby 

Det korte svar er: han kan ikke på nuværende tidspunkt vænnes til at sove alene  han er jo helt ny og lige landet uden for din mave, hvor han har ligget tætsluttet, trygt og varmt. Det er meget voldsomt og overvældende at blive ladt helt alene uden mors varme, lyde og dufte. Alene dét at han kan strække sine arme ud og ikke møder "modstand" i form af dit maveskind, er jo helt nyt for ham, ligesom det er, at have tøj på kroppen lige pludselig  et godt råd: anskaf dig en strækvikle. Så kan baby sove hos dig og du kan samtidig lave noget  og ellers så tag den tid lige nu på sofaen med gode serier og varm te. Det kan altså også være mega hyggeligt at ligge og putte, så længe de gider det. Lige pludselig er de store og så er det slut prut finale med dét 

Anmeld Citér

9. november 2015

God-mor

Mor93 skriver:

Som de andre skriver så skal han ikke vendes fra at sove uden dig, han er helt ny og har naturligvis brug for hele tiden at være tæt på mor, og har enormt behov for hud mod hud kontakt. Det er fuldstændig normalt og vil nok varer ved meget længe endnu :-) Og stort tillykke med ham 

Anmeld Citér

9. november 2015

Mor93

Okay Tusind tak alle sammen, det giver rigtig god mening!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.