Anonym skriver:
min mand er 28 år . Han har i 4 år haft lidt on/OFF blødning fra endetarmen. Han er blevet scannet og der fandt de nogle udposninger på tyktarmen og de fandt ud af at han har gladesten . Vi fik afvide at det KUNNE være kræft, men han skulle have en kikkert undersøgelse. Denne blev meldt afbud 2 gange og så fik han afvide han skulle få en henvisning til en privat (han er meget bange for det) . Udover hans blødning, så lider han af mavesmerter . Nogle af smerterne er helt sikkert galdesten, men han har også smerter længere nede ved maven som ikke er gladesten (fik vi afvide) . Han går på wc 20 gange om dagen fordi han føler han skal lave stort hele tiden (at han ikke får tømt ordentlig ud) men tit sidder han bare længe uden der kommer noget og så giver han op. Han har ikke hård afføring eller forstoppelse (det er forsøgt undersøgt) . Pt er det sådan at han har tabt sig 25 kg de sidste 4 mdr, ikke fordi han ikke spiser eller er på kur... Nu er familien begyndt og nævne de synes han ser "syg" ud... Jeg har hele tiden presset på at han skulle få lavet den skide undersøgelse, men han er bange og har ikke taget det særlig alvorligt.... Ved ikke helt hvorfor jeg skriver her, men jeg håber måske at andre har oplevet lignende som kan fortælle hvad det var og hvad der skete?
Kender ikke selv til det, men ville ikke gå forbi din tråd uden at sige at jeg virkelig syntes du skal presse på din mand og få ham afsted til den undersøgelse.
Syntes der er store symptomer på at der er noget helt galt.
Blødning af tarmen, stort vægttab, mavesmerterne og de hyppige toilet besøg. 

Som måske kan helbredes hvis han kommer afsted nu. Hellere i går end i morgen....
Det må også være en kæmpe belastning for ham. Tænkt hvis det kunne hjælpe, at få den undersøgelse så han kunne få en bedre hverdag.
Så afsted med ham. Og du må støtte ham hele vejen.
Anmeld
Citér