overtage fradrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.247 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. november 2015

Anonym trådstarter

Vi sidder og kigger på at jeg skal være hjemmegående og manden skal overtage mit fradrag. Men er det noget der kan mærkes i økonomien? Jeg har læst frem og tilbage og synes der står så meget forskelligt.. 

Vil gerne høre lidt erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2015

SandraXOXO

Da vi gjorde det gav det ca. 1000kr ekstra udbetalt til ham pr måned. Jeg gik hjemme et år med lillepigen. Det var skønt! 

Anmeld Citér

8. november 2015

Eskimoen

Kan man gøre det på barsel også, eller kun når det er hjemmepasning af egne børn?

Anmeld Citér

8. november 2015

SandraXOXO

Eskimoen skriver:

Kan man gøre det på barsel også, eller kun når det er hjemmepasning af egne børn?

Da jeg gjorde det, kunne man vist kun gøre det hvis man selv ingen indtægt havde overhovedet. Min barsel var udløbet og vores kommunen betalte ikke til hjemmepasning. 

Anmeld Citér

8. november 2015

ekebiv

Da vi gjorde det gav det ca. 1000kr ekstra udbetalt til ham pr måned. Jeg gik hjemme et år med lillepigen. Det var skønt! 

Hvordan gjorde i?

1000 kr mere udbetalt for ham lyder ikke af meget. Det må da have været noget af en nedgang i forhold til hvad din indtægt var.

Anmeld Citér

10. november 2015

SandraXOXO

ekebiv skriver:

Hvordan gjorde i?

1000 kr mere udbetalt for ham lyder ikke af meget. Det må da have været noget af en nedgang i forhold til hvad din indtægt var.

Det var selfølgelig lidt af en nedgang. Men vi var vant til at leve på to gange su, så da vi gik fra su og til han arbejdede og jeg gik hjemme var der ikke den store forskel. Og det var så godt for børnene. Men i længden blev jeg sku skør og måtte ud blandt mennesker igen og tjene mine egne penge.  

Anmeld Citér

10. november 2015

Benjamins'mor

Vi sidder og kigger på at jeg skal være hjemmegående og manden skal overtage mit fradrag. Men er det noget der kan mærkes i økonomien? Jeg har læst frem og tilbage og synes der står så meget forskelligt.. 

Vil gerne høre lidt erfaringer 

Man kan jo søge det der hjemmegående tillæg. Det kan man i min kommune ihvertfald. Hvis du går hjemme med dine børn og ikke har en indkomst kan du søge et tillæg hos kommunen, mener det er 2600,- før skat man får, det var det sidst jeg tjekkede. Her er et link: 

https://www.borger.dk/Sider/vaelg-kommune.aspx?ActionPageUrl=/Sider/handlingsside.aspx&DomainServiceId=f49ff524-5a52-4519-afd8-090b92c99461&PageId=72a2025c-554e-483f-80b4-adaa78001f60

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.