Ammestop "baby" 13 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. november 2015

Sujan

min datter er 13 mdr. og er meget glad for amning. Jeg begynder dog at få en del smerter og tænker det er tid til at stoppe. Især fordi at i weekender hvor hun ikke er i vuggestue søger hun tit hygge og tryghed ved brystet. Det er dog begyndt at blive værre og er bange for at hun vælger maden mere fra fordi hun ved hun får mælk. 

Har prøvet at droppe amningen men hun er helt utrøstelig. 

Hun fungerer fint i vuggestue uden amning, men er jeg i nærheden kan jeg slet ikke trøste hende på anden måde. For 1-2 måneder siden var vi nede på kun amning til natten, men nu er det nærmest 4-5 gange i døgnet. Jeg prøver at trappe ned igen, men det er virkelig svært. Om dagen kan jeg nemmere aflede hende. Men så vågner hun oftere om natten og vil ammes. 

Nogen der har erfaringer med dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2015

Bak

Sujan skriver:

min datter er 13 mdr. og er meget glad for amning. Jeg begynder dog at få en del smerter og tænker det er tid til at stoppe. Især fordi at i weekender hvor hun ikke er i vuggestue søger hun tit hygge og tryghed ved brystet. Det er dog begyndt at blive værre og er bange for at hun vælger maden mere fra fordi hun ved hun får mælk. 

Hun fungerer fint i vuggestue uden amning, men er jeg i nærheden kan jeg slet ikke trøste hende på anden måde. For 1-2 måneder siden var vi nede på kun amning til natten, men nu er det nærmest 4-5 gange i døgnet. Jeg prøver at trappe ned igen, men det er virkelig svært. Om dagen kan jeg nemmere aflede hende. Men så vågner hun oftere om natten og vil ammes. 

Jeg har selv en søn på 8 mdr, som lige har været inde i en periode med hyppigere amning end normalt. Ved godt 8 mdr er noget andet end 13 mdr, men jeg tænker alligevel at det måske blot er en kort periode for din datter. Er hun ved at få tænder? 

Alternativt kunne du måske prøve at komme hende i forkøbet med måltiderne i løbet af dagen. Altså sørge for, hun er mæt så hun måske ikke får ligeså meget lyst til brystet. Ved ikke, om det kan hjælpe lidt på det. 

Kan sagtens forstå du gerne vil trappe ud nu. Kan du evt tage kontakt til sundhedsplejersken og få et godt råd derfra? 

Anmeld Citér

10. november 2015

De3Guldklumper

Sujan skriver:

Lad far tage hende om natten  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.