Uld om natten - Erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. november 2015

Nelly4

Jeg skal til at købe nye natdragter til min 3 måneder gamle søn, som er meget urolig om natten. Han er en varm dreng, men jeg har nu ikke en fornemmelse af at han sveder om natten, ej heller at han fryser men jeg ved det ikke. Vi røre ikke for meget ved ham om natten, da han vågner af ingenting! 

Jeg tænker derfor om det kunne være en ide at købe natdragter i ren uld til ham, så han kan få reguleret temperaturen under dynen. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dette? 

Og evt hvilke natdragter kan i anbefale? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2015

Lenchick

Nelly4 skriver:

Jeg skal til at købe nye natdragter til min 3 måneder gamle søn, som er meget urolig om natten. Han er en varm dreng, men jeg har nu ikke en fornemmelse af at han sveder om natten, ej heller at han fryser men jeg ved det ikke. Vi røre ikke for meget ved ham om natten, da han vågner af ingenting! 

Jeg tænker derfor om det kunne være en ide at købe natdragter i ren uld til ham, så han kan få reguleret temperaturen under dynen. Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med dette? 

Og evt hvilke natdragter kan i anbefale? 

Begge mine (1 og 4 år) har altid sovet i uld om natten. Jeg køber Johas ren uld natdragter til den mindste og natkjoler til den store. 

Johas uld natdragter er helt tynde og har ombuk ved fødderne, hvilket er super her da junior sparker dynen af og fødderne bliver kolde. 

Jeg har aldrig haft andet til børnene, men de går også i uld undertøj hele året. Den store har dog de fine uld/silke undertrøjer med blonder og hulmønster om sommeren. 

Anmeld Citér

6. november 2015

Nelly4

Tak for svar. Vi vil også købe med ombuk ved fødderne, det er super smart! Tror også det bliver Johas dragter. De virker lækre. 

Anmeld Citér

6. november 2015

Lenchick

Nelly4 skriver:

Tak for svar. Vi vil også købe med ombuk ved fødderne, det er super smart! Tror også det bliver Johas dragter. De virker lækre. 

Vi har kun 3 og de bliver brugt i 3-4 dage. Jeg har meget uld og vasker ca. hver 14. dag, i uldvask. Den lille har 6 bodyer og den store har 7 undertrøjer. Desuden bruger vi en køredragt, huer , futter og vanter. 

Anmeld Citér

6. november 2015

Fremad

Ham af min på 9 mdr, er en varm dreng.. og nattøjet var tit fugtigt pga sved om natten og når han stod op om morgenen....

Jeg har aldrig brugt uld før, men forsøgte det og det virkede bare rigtig godt.. desværre har han nu vist flere tegn på børne eksem, og det bliver forværret ved brug af uld.. det samme kan jeg erindre at min mor fortalte skete ved mig.

Jeg ville bestemt give det et forsøg :-)

Anmeld Citér

6. november 2015

AH7000

Min søn sover udelukkende i uld om natten, og det er bare rigtigt godt! Han har en uldbody og en uldheldragt på, så gør det ikke så meget, hvis dynen ryger af - og det gør den jo 

Anmeld Citér

6. november 2015

naj88

sscm skriver:

Ham af min på 9 mdr, er en varm dreng.. og nattøjet var tit fugtigt pga sved om natten og når han stod op om morgenen....

Jeg har aldrig brugt uld før, men forsøgte det og det virkede bare rigtig godt.. desværre har han nu vist flere tegn på børne eksem, og det bliver forværret ved brug af uld.. det samme kan jeg erindre at min mor fortalte skete ved mig.

Jeg ville bestemt give det et forsøg :-)

Lige et sidespring: Hos os virker carbamidcreme rigtig godt mod børneeksem. Vi var ved lægen og hun anbefalede carbamidcreme 10%. Nu kan man nærmest ikke se, at der har været eksem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.