7,5 måned og vil ikke spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. november 2015

migxher

Ja som over overskriften siger er min dreng 7,5 måned og han vil ikke rigtig spise. Det har stået på siden han var 6 måneder. 

I starten kunne  vi snyde ham lidt ved at give ham noget mad han kunne sidde og fedte med og mens han var optaget af det kunne jeg lige snige lidt grød eller mos i ham. Den virker dog ikke længere. Han lukker bare i så snart han ser skeen. Han spiser måske 3 mundfulde men så er det også det.

Vi har prøvet alverdens typer grød og mos. Intet virker. Brød vil han ikke have og giver vi ham frugt, eller andet han kan sidde med selv, ryger det bare direkte på gulvet. Det har ingen interesse. Jeg begynder efterhånden at blive ret ked af det og frustreret 

Han bliver tilbudt 3 gange om dagen. Hver gang når han vågner og så får han flaske når han skal puttes.

Den sidste uge har jeg dog måtte give ham flaske midt på dagen også fordi han simpelthen har vlret så sulten, men ingenting ville spise 

Det fik ellers lige så fint da vi begyndte da han var 5 måneder. Da han så blev 6 måneder vendte det total.

Han er ikke syg, ingen bøvl med maven og der er ikke tænder på vej.

Han sover fint om natten og om dagen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2015

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det oplevede vi også i samme alder. Vi holdt simpelthen nogle dages pause, hvor vi gav flaske. Det hjalp noget, men vi havde en lang periode hvor vores datter ikke spiste ret meget. Det hjalp at holde op med at være frustreret over det. Vi tilbød maden, noget hun kunne lide, og fjernede den bare hvis hun ikke spiste. Så gav vi flaske efter en time hvis det var nødvendigt. Så blev kampen uinteressant og luge pludselig begyndte hun at spise.

Anmeld Citér

5. november 2015

Hck

Profilbillede for Hck
migxher skriver:

Ja som over overskriften siger er min dreng 7,5 måned og han vil ikke rigtig spise. Det har stået på siden han var 6 måneder. 

I starten kunne  vi snyde ham lidt ved at give ham noget mad han kunne sidde og fedte med og mens han var optaget af det kunne jeg lige snige lidt grød eller mos i ham. Den virker dog ikke længere. Han lukker bare i så snart han ser skeen. Han spiser måske 3 mundfulde men så er det også det.

Vi har prøvet alverdens typer grød og mos. Intet virker. Brød vil han ikke have og giver vi ham frugt, eller andet han kan sidde med selv, ryger det bare direkte på gulvet. Det har ingen interesse. Jeg begynder efterhånden at blive ret ked af det og frustreret 

Han bliver tilbudt 3 gange om dagen. Hver gang når han vågner og så får han flaske når han skal puttes.

Den sidste uge har jeg dog måtte give ham flaske midt på dagen også fordi han simpelthen har vlret så sulten, men ingenting ville spise 

Det fik ellers lige så fint da vi begyndte da han var 5 måneder. Da han så blev 6 måneder vendte det total.

Han er ikke syg, ingen bøvl med maven og der er ikke tænder på vej.

Han sover fint om natten og om dagen.

Ja, det kan være fustrerende, men vil han gerne ha flasken ( det kan jeg ikke lige læse mig til), og vokser han og trives generalt ?

Anmeld Citér

5. november 2015

Steffecph

Min pige er samme alder og vil slet ikke mades. Vi er begyndt at ligge hendes mad i små bider foran hende. En ad gangen. Det kommer ind og hun spiser :-) 

Hun spiser ca 4-5 måltider om dage og får ca 3 flasker i døgnet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.