Sædefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2015

Mortilnjord

Hej alle! 

Jeg vil rigtig gerne høre om nogle af jer, har født jeres barn/børn i UK (underkropstilling)? Altså hvor baby ligger med numsen nedad, det der kaldes en sædefødsel.

Eller om der er nogen af jer der lige nu står i den situation at jeres baby ikke vil vende sig rigtigt og måske ikke helt ved om i skal vælge planlagt kejsersnit eller vaginal fødsel. 

Jeg fødte selv min søn ved en sædefødsel, og det gik heldigvis godt , men igennem den sidste tid i min graviditet, hvor vi vidste at det nok endte i en sædefødsel, googlede jeg rigtig meget omkring det og fandt næsten hele tiden kun frem til negative ting omkring det, som fx hvor store chancerne er for at det ender i akut kejsersnit, eller at baby skal tages med tang, man måske skal klippes og alle mulige andre lidt skræmmende ting 

Kun fordi min jordemoders søster havde født sit barn i UK og havde skrevet en fødselsberetning, kunne jeg finde noget positivt at læse om det og det synes jeg at der skal laves om på, så fremtidige gravide med barn i UK, kan se at det altså godt kan lade sig gøre at føde et barn i UK uden problemer og derved måske ikke føler sig "presset" til at vælge pks, hvis de egentlig helst vil føde vaginalt og lægerne vil tage chancen med vaginal fødsel. 

Man skal selvfølgelig ikke ignorere, at chancen for at det går galt er større end når baby ligger rigtigt, men jeg synes det er vigtigt at fortælle at det altså også kan gå godt. Også som førstegangsfødende. Og det er vigtigt at aflive den myte om at det gør mere ondt, end når baby ligger rigtigt, for det passer ikke.  

Jeg glæder mig til at høre om jeres fødsler, både de gode og mindre gode. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.