Plukkeveer ved aktivitet ?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. september 2009

Maise

Jeg tænkte om der er andre end mig der har mange plukkeveer når i er ude og gå en tur?

Jeg går en tur på ca 45 min. om dagen i et stille og roligt tempo. Skal jo holdes lidt i form og ikke tage for meget på .

Jeg er i uge 25 nu. Jeg får efter ca 15 min gang plukkeveer og så er der  2-3 min imellem dem resten af gåturen. De gør ikke ondt, men er ubehagelige at gå så længe med. Hjælper ikke noget at sætte farten ned, går også stille og roligt i forvejen.

Er der nogen af jer der kender til det, eller mener at det ikke er sundt at have så mange plukkeveer? Jeg får dem i forvejen nemt når jeg stiger ud af min bil, går op af en trappe, eller skal tisse meget.

Vil bare være på den sikre side at jeg ikke gør noget forkert der kan fremprovokere et eller andet der helst ikke skal fremprovokeres.
Håber i har noget viden om dette derude

Mvh Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2009

AstridM

Ja det  havde jeg også i meget stor stil med begge pigerne. Hold da op man kan helt miste pusten..

Jeg tror nu ikke du sætter noget igang, ellers ring og spørge fødegangen.

Anmeld

20. september 2009

Maise

AstridM skriver:

Ja det  havde jeg også i meget stor stil med begge pigerne. Hold da op man kan helt miste pusten..

Jeg tror nu ikke du sætter noget igang, ellers ring og spørge fødegangen.

Ja havde godt tænkt på evt. at spørge min jordemoder. Skal se hende om en uge, må nok bare enten sætte farten ned eller affinde mig med plukkeveerne.

Anmeld

20. september 2009

TbCp

Jeg kan også huske at jeg fik plukveer ved fysisk akivitet dog ikke så mange som du beskriver.
Tilgengæld fik jeg en dag dag jeg var i uge 28-29 rigtig mange som gjorde ondt. De kom med under 5 min. mellemrum. Der måtte jeg til observation på svangreklinikken og fik en vehæmmende pille, netop fordi de var bange for at sætte noget igang.
Jeg ville da også lige høre jordmoderen af hvordan du skal forholde dig

Anmeld

20. september 2009

christina2412

jeg har rigtig mange plukveer. jeg går til akupuntur ved min jordmoder pga bækkenløsning. spurgte hende i torsdags om det var for mange jeg havde, har ca mellem 15-20 plukveer om dagen, hun spurgte hvad det var i forbindelse med, jeg sage det var når jeg var ude og gå tur, rejste mig op går alm rundt, og får en 5-7 stykker i løbet af dagen når jeg sidder.

hun sage at det skete der ikke noget ved skulle selvfølgelig holde øje med, at de alle sammen ikke pludselig gjorde ondt, nogen af dem gør nemlig ondt men ikke så mange af dem.

så jeg tar det med ro, og stå bare stille når de kommer kan jo ik andet

christina 32+3

Anmeld

20. september 2009

Maise

Har været ude at gå en tur i roligt tempo i 40 min, og fik ikke så mange plukkeveer, så det har måske noget med tempoet af gøre. Fik dog ligamentsmerter i stedet for, som svider i den ene side. Gik dog over undervejs. Utroligt at man ikke bare kan gå sig en tur uden at der skal være noget.

Anmeld

20. september 2009

Nybagt mor

Jeg har det også på - dog ikke hver dag. Går også selv en tur med hunden på 1 times tid hver dag (og i godt tempo).
De dage plukveerne dukker op, ja så går jeg bare en kort tur, og sætter farten lidt ned. Mine gør nu heldigvis ikke ondt - men jeg kan omvendt heller ikke gå en lang tur med dem
Så hør din jordmoder ad, så er du på den sikre side

Anmeld

20. september 2009

Nybagt mor

Hilsner fra Christine (uge 35)

Anmeld

20. september 2009

Maise

kommende-mor skriver:

Jeg har det også på - dog ikke hver dag. Går også selv en tur med hunden på 1 times tid hver dag (og i godt tempo).
De dage plukveerne dukker op, ja så går jeg bare en kort tur, og sætter farten lidt ned. Mine gør nu heldigvis ikke ondt - men jeg kan omvendt heller ikke gå en lang tur med dem
Så hør din jordmoder ad, så er du på den sikre side

ja tror også at jeg lige ringer til hende i løbet af ugen, det er rart at blive i bekræftet i de tanker man har om det, samt at få nogle gode råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.