Overskriften siger sig selv. Jeg går lige nu hjemme på barsel med min søn. Jeg skal starte på arbejde igen D. 4/1.
De ting der gør at jeg er i tvivl om jeg kunne lide af en let form for depression er at jeg ikke gider og orker lave noget herhjemme. Jeg kan lige magte at rydde op, vaske tøj og tømme opvaskemaskinen. Men det der med at gøre rent bliver stort set ikke til noget. Nogle dage har jeg bare lyst til at lægge mig ind i sengen og under dynen og bare sove fordi jeg er konstant træt. Trætheden kommer nok af for lidt søvn da min søn stadig vågner om natten og også gerne står ret tidligt op og jeg kommer for sent i seng. Måske det også bare er trætheden der gør at jeg ikke gider og orker at gøre rent og bare kun vil sove??
Min tålmodighed og lunte er heller ikke særlig stor. Jeg kan blive irriteret og sur på ret små ting og på kort tid.
Hver uge siger jeg til mig selv at nu skal du altså tage dig sammen både med rengøringen og med mit humør men jeg falder altid i.
Jeg ved det ikke...måske jeg bare snart trænger til at få lidt tid for mig helt alene og snart begynde på arbejde igen og se og snakke med andre voksne mennesker... Istedet for kun at tænke på babyer og bleer...
Anmeld
Citér