Er i tvivl om jeg lider af en mild depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. november 2015

Anonym trådstarter

Overskriften siger sig selv. Jeg går lige nu hjemme på barsel med min søn. Jeg skal starte på arbejde igen D. 4/1. 

De ting der gør at jeg er i tvivl om jeg kunne lide af en let form for depression er at jeg ikke gider og orker lave noget herhjemme. Jeg kan lige magte at rydde op, vaske tøj og tømme opvaskemaskinen. Men det der med at gøre rent bliver stort set ikke til noget. Nogle dage har jeg bare lyst til at lægge mig ind i sengen og under dynen og bare sove fordi jeg er konstant træt. Trætheden kommer nok af for lidt søvn da min søn stadig vågner om natten og også gerne står ret tidligt op og jeg kommer for sent i seng. Måske det også bare er trætheden der gør at jeg ikke gider og orker at gøre rent og bare kun vil sove?? 

Min tålmodighed og lunte er heller ikke særlig stor. Jeg kan blive irriteret og sur på ret små ting og på kort tid. 

Hver uge siger jeg til mig selv at nu skal du altså tage dig sammen både med rengøringen og med mit humør men jeg falder altid i. 

Jeg ved det ikke...måske jeg bare snart trænger til at få lidt tid for mig helt alene og snart begynde på arbejde igen og se og snakke med andre voksne mennesker... Istedet for kun at tænke på babyer og bleer...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Overskriften siger sig selv. Jeg går lige nu hjemme på barsel med min søn. Jeg skal starte på arbejde igen D. 4/1. 

De ting der gør at jeg er i tvivl om jeg kunne lide af en let form for depression er at jeg ikke gider og orker lave noget herhjemme. Jeg kan lige magte at rydde op, vaske tøj og tømme opvaskemaskinen. Men det der med at gøre rent bliver stort set ikke til noget. Nogle dage har jeg bare lyst til at lægge mig ind i sengen og under dynen og bare sove fordi jeg er konstant træt. Trætheden kommer nok af for lidt søvn da min søn stadig vågner om natten og også gerne står ret tidligt op og jeg kommer for sent i seng. Måske det også bare er trætheden der gør at jeg ikke gider og orker at gøre rent og bare kun vil sove?? 

Min tålmodighed og lunte er heller ikke særlig stor. Jeg kan blive irriteret og sur på ret små ting og på kort tid. 

Hver uge siger jeg til mig selv at nu skal du altså tage dig sammen både med rengøringen og med mit humør men jeg falder altid i. 

Jeg ved det ikke...måske jeg bare snart trænger til at få lidt tid for mig helt alene og snart begynde på arbejde igen og se og snakke med andre voksne mennesker... Istedet for kun at tænke på babyer og bleer...

Det er svært at sige - hvis jeg var dig, ville jeg starte med at organisere noget mere søvn. Hold op med at gå for sent i seng og se om du kan få noget mere nattesøvn. Kan faren evt. tage nogle nætter, eller kender du nogen, der kan tage ham nogle timer i løbet af dagen.

Hvis det ikke hjælper, så prøv at snakke med din SP eller læge.

Anmeld Citér

2. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Måske er du bare en person der har nemmest ved at have den faste ramme som et arbejde giver? Det kan være svært kun at "arbejde" for sig selv... Desuden er langt de fleste jo ikke opdraget som husmødre, vi har simpelthen ikke vanen med, at hjemmegående er en form for arbejde. Når vi er hjemme slapper vi af og laver det mest nødvendige. Tror den tendens kan sidde temmelig dybt

Anmeld Citér

3. november 2015

Camilze

Det kan være manglende søvn og manglende struktur, men flere af de ting du beskriver, kan også være tegn på begyndende depression, og derfor kunne det være en god ide at få taget en snak med din læge. Hellere et besøg for meget ved lægen end et besøg for lidt. 
Der er intet i vejen i at erkende, at man måske har det lidt skidt inden i. 
Jeg har selv været deprimeret, og det er svært at klare alene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.