Hjælp med flaske barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.169 visninger
11 svar
2 synes godt om
2. november 2015

Anonym trådstarter

Min datter er lige blevet flaske barn, hun har nu været det i 2 uger ( hun er 6 uger ganmel ) problemet er at hun tit kun spiser 60 ml Af gangen , nogen gange 30 også efter en halv Tine time spiser hub lige 20 måske, hun spiser ikke en hel flaske af gangen så vi laver konstsbt flasker og smider ud 

nogen gode råd ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

GrønStjerne

Nøjes med at lave 60 ml flasker.

Kog en gang vand og hav stående, men bland kun de små flasker.

Da min nr. 2 var helt lille havde vi en del 30 ml. flasker blandet fordi hun spiste mange små måltider.

Når du giver hende mad, så lad hende få en pause, bøvs af, gå lidt rundt med hende, og tilbyd hende igen efter 5-10 minutter. Der er en del børn der gerne vil have en bøvsepause i midten af måltidet.

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Nøjes med at lave 60 ml flasker.

Kog en gang vand og hav stående, men bland kun de små flasker.

Da min nr. 2 var helt lille havde vi en del 30 ml. flasker blandet fordi hun spiste mange små måltider.

Når du giver hende mad, så lad hende få en pause, bøvs af, gå lidt rundt med hende, og tilbyd hende igen efter 5-10 minutter. Der er en del børn der gerne vil have en bøvsepause i midten af måltidet.

Hun får bøvse pause men efter den pause spiser hun ikke mere så venter hun 

Anmeld Citér

2. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Tænker også hun har brug for at bøvse af ind imellem. Og så må en flaske godt bruges igen en halv time senere - og hvis hun ikke vil spise det koldt, kan du lige lune det i mikroen. Der vil ikke være nok bakterier efter en halv time til at gøre nogen skade (den regel med ikke at varme flasker igen handler om bakterier - dvs flasker der har stået for længe i forhold til bakterie vækst). Når hun bliver lidt ældre vil det også være ok med op til 1 time.

Jeg har selv en "storbøvser" (nu 8 mdr), og laver altid kun flasker på 90ml selvom han samlet set spiser 180-240 ml i et måltid. Efter de 90 er væk, laver jeg de næste 60, derefter 30 osv - fordi han kan spise mindre og mindre ad gangen i løbet af måltidet. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Min datter er lige blevet flaske barn, hun har nu været det i 2 uger ( hun er 6 uger ganmel ) problemet er at hun tit kun spiser 60 ml Af gangen , nogen gange 30 også efter en halv Tine time spiser hub lige 20 måske, hun spiser ikke en hel flaske af gangen så vi laver konstsbt flasker og smider ud 

nogen gode råd ? 

Der skal helst gå et par timer mellem flaskerne, for ellers får maven ingen ro. Selvfølgelig er børn forskellige men jeg vil tilbyde sut og trække tiden mellem flaskerne stille og roligt over en uges tid. Det var jeg selv nødt til med min første søn. Jeg gik mange ture med barnevognen i den uge for at få lavet et bedre spisemønster. Og så tilbyd mellem 60-90 ml hver anden til tredje time. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Der skal helst gå et par timer mellem flaskerne, for ellers får maven ingen ro. Selvfølgelig er børn forskellige men jeg vil tilbyde sut og trække tiden mellem flaskerne stille og roligt over en uges tid. Det var jeg selv nødt til med min første søn. Jeg gik mange ture med barnevognen i den uge for at få lavet et bedre spisemønster. Og så tilbyd mellem 60-90 ml hver anden til tredje time. 

Hun bruger ikke sut. Når hun spiser de 30 ml kan jeg ikk trække den 2-3 timer med næste måltid, det kan mit moder hjerte ikke klare når jeg ved hun er sulten efter en halv time. Hvis hun bare spise de 120 af gangen 

Anmeld Citér

2. november 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Hun bruger ikke sut. Når hun spiser de 30 ml kan jeg ikk trække den 2-3 timer med næste måltid, det kan mit moder hjerte ikke klare når jeg ved hun er sulten efter en halv time. Hvis hun bare spise de 120 af gangen 

Jamen så er der jo ikke andet at gøre end at vente til hun engang selv ændre spiserytme. Jeg fik en meget mere sovende og friskere søn ved at få trukket tiden mellem flaskerne. Og det var på opfordring fra både læge og sundhedsplejersken da det ikke er godt for maven hele tiden at arbejde på højtryk. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Jamen så er der jo ikke andet at gøre end at vente til hun engang selv ændre spiserytme. Jeg fik en meget mere sovende og friskere søn ved at få trukket tiden mellem flaskerne. Og det var på opfordring fra både læge og sundhedsplejersken da det ikke er godt for maven hele tiden at arbejde på højtryk. 

Ja jeg må nok vente, kan ikk klare hvis hun spiser 30 også græder efter en halv time også skulle vente et par timer puha Så stærk er jeg ikke.

Anmeld Citér

2. november 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Ja jeg må nok vente, kan ikk klare hvis hun spiser 30 også græder efter en halv time også skulle vente et par timer puha Så stærk er jeg ikke.

Heller ikke, hvis du ved at hendes spisemønster ikke er sundt for hende?

Det er ikke fordi du skal trække hende 1½ time fra starten, sæt det langsomt op, fx et kvarter ad gangen. Når hun begynder at pylre, så underhold hende lidt. Syng for hende, leg lidt med hende og se hvor lang tid du kan trække hende, før hun bliver rigtigt ked, og giv hende flasken lige inden. Du kan godt have den klar i køleskabet, lige til at varme, så tager det ikke lang tid at få flasken klar

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Heller ikke, hvis du ved at hendes spisemønster ikke er sundt for hende?

Det er ikke fordi du skal trække hende 1½ time fra starten, sæt det langsomt op, fx et kvarter ad gangen. Når hun begynder at pylre, så underhold hende lidt. Syng for hende, leg lidt med hende og se hvor lang tid du kan trække hende, før hun bliver rigtigt ked, og giv hende flasken lige inden. Du kan godt have den klar i køleskabet, lige til at varme, så tager det ikke lang tid at få flasken klar

Langsomt kan jeg godt men når hun er sulten Så er hun sulten også hjælper leg sang ikke. Jeg vil prøve at strække den lidt tid af gangen og se

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.