Baby som powernapper... Hjælp :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.477 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. november 2015

FrkHvarregaard

Jeg håber på nogle erfaringer og ideer. Har en datter på 15 uger (3,5 mdr). Er nu rendt ind i det samme problem som alle forældre sikkert oplever - hun vil ikke sove mere end MAX 45 min om dagen, ofte kun det halve. Dette resulterer i at hun faktisk det meste af dagen er halvtræt og utilfreds... Læser mig jo frem til at det er meget normalt omkring 3-4 mdr at søvnen ændrer sig og baby skal lære at falde i søvn igen. Hvad har I gjort? Ofte vågner hun som med et sæt og skriger og er ret utrøstelig så jeg synes jeg er nødt til at tage hende op, enkelte gange vågner hun og ligger bare og kigger til hun mister tålmodigheden... Hun sover pt 5-7 lure i løbet af dagen, altså 20-45 min af gangen for det meste i barnevognen udenfor, det gør ikke rigtig nogen forskel om den kører eller står stille, skal helst trilles lidt for at gik falder i søvn. Skal ikke klage over nattesøvn da hun sover 10-12 timer, afbrudt af 1-3 spisepauser hvor hun hurtigt falder i søvn igen. Ville så gerne have en lidt mere fast struktur og rutine om dagen, og ned på måske 3-4 lidt længere lure (måske 1,5-2 timer af gangen). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2015

alenemor42

Jeg havde samme problem med min søn... tror ikke man kan få det ind i en rytme før de selv vil. Min er snart 6 måneder og er begyndt så småt at have lidt rutine en længere lur om formiddagen og en om eftermiddagen, men der er dage hvor det ryger ud af vinduet tror desværre man bare må vente til de er klar til det. Men jeg har forsøgt sådan nogle lunde at lægge ham på ca. Tidspunkt om formiddagen og eftermiddag. Nogle gange sover han andre gange ikke

Anmeld Citér

1. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

nu er min situation ikke helt den samme. Har en baby på samme alder som ikke har ret stort behov for søvn. Min sover 45 min om formiddagen og 45 min om eftermiddagen samt en kort 10-20 mine lur ved 17 tiden. Så ikke ret lange lur her.

men tænker om du evt kan prøve at trække din baby lidt således at det kommer en længere vågen periode og muligvis lidt længere lur.

ved ikke om det kan lade sig gøre men var da en mulighed.

Anmeld Citér

1. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter var præcis ligesom din begyndt at sove meget korte lure da hun havde den alder. Jeg købte en voksipose og pakkede hende godt ind i den til lur. Og vupti så sov hun 2x 3 timer hver dag indtil hun blev 6½ mdr

Anmeld Citér

2. november 2015

Mor til guldklumpen

Vi havde samme problem. Slyngevugge hjalp os ��

Anmeld Citér

2. november 2015

BrandTrine

Vi har haft samme problem her og hun bliver 4 måneder om lidt. Jeg tvang hende faktisk lidt til at sove længere, for hun blev mega overtræt og var ikke til at ligge om aftenen uden at hun græd i laaaaang tid. Jeg har rendt i pendul fart ud til barnevognen, givet sutten, kørt hende til hun er faldet hen igen. Og så begyndte jeg at ligge hende i en kørepose, så hun ved at hun skal ud og sove når hun får den på.

Har hun sovet indenfor, så er hun blevet pakket ind i dynen, så hendes armbevægelser ikke vækker hende, når hun er faldet hen. Og nu har jeg fået hende fra en milliard(muligvis overdrivelse) powernaps på 20 minutter, til to lange lure formiddag og eftermiddag og en kort inden aftensmad for det meste. 

Ved ikke om det hjælper, men du er ikke alene.. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Kathrine86

Det oplevede vi også med vores søn, han sov ofte kun 10-15 min ad gangen. Vi købte en voksipose, og fra dag til dag ændrede det, og han sov pludselig i faste rytmer.

Vores ABSOLUT bedste køb, selvom det var mange penge!

Anmeld Citér

3. november 2015

lineog4

Mine to første børn var sådan, med den første lærte jeg aldrig at ændre på det - men hun kunne fx i vuggestue snildt sove 3-4 timer mens hun der hjemme absolut kun sov 45 minutter af gangen. 

Med nummer 2 var det lidt anderledes for han skulle presses ind i en rytme, han skulle kunne ligge i barnevognen når jeg skulle hente og aflevere. 

En af de ting jeg fandt ud af var det hjalp at putte tidligere, dvs. Ved det mindste lille tegn på træthed og hvor han var smilende og pludrende blev han puttet, en anden ting var trilletur tæt på brosten så når han nåede til den fase i søvnen hvor det blev let søvn så kunne vi nå brosten. Jeg trillede hver dag de første 7-8 mnd i 2-3 timer efter jeg havde afleveret og så fik han den ene længe lur, de andre kunne jeg ikke overkomme så det blev power napping på de famøse 45 min

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.