Hvordan er det lige det er ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
7 svar
1 synes godt om
1. november 2015

alenemor42

Har glemt hvordan det er når de er 6 måneder... 

Skal de stadig  have blandet mme i grød og mos ? Eller giver man det ved siden af i kop og flaske ??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2015

Lenchick

alenemor42 skriver:

Har glemt hvordan det er når de er 6 måneder... 

Skal de stadig  have blandet mme i grød og mos ? Eller giver man det ved siden af i kop og flaske ??

De skal have 400 ml MME om dagen, så hvis du kun ammer, skal du nok bruge MME til madlavning, medmindre barnet kan drikke 400 ml

Anmeld Citér

1. november 2015

MorTil3+

Jeg blander det i maden og så får han vand i kop ved siden af. Nu må de jo lige pludselig ikke få alm mælk før de er 1 år. Men den bliver altså ikke helt overholdt her da han er begyndt at spise vores mad til aften, han er 8 mdr nu. Og vores andre børn måtte få mælk fra 6mdr og de er da ikke døde af det. Og det en anden skriver at de skal ha 400ml mme om dagen er ikke helt rigtig, hvis man ammer skal barnet bare ha den tilsvarende mængde modermælk. Mine 2 andre børn har aldrig fået mme.

Anmeld Citér

1. november 2015

FrkGranger

MorTil3+ skriver:

Jeg blander det i maden og så får han vand i kop ved siden af. Nu må de jo lige pludselig ikke få alm mælk før de er 1 år. Men den bliver altså ikke helt overholdt her da han er begyndt at spise vores mad til aften, han er 8 mdr nu. Og vores andre børn måtte få mælk fra 6mdr og de er da ikke døde af det. Og det en anden skriver at de skal ha 400ml mme om dagen er ikke helt rigtig, hvis man ammer skal barnet bare ha den tilsvarende mængde modermælk. Mine 2 andre børn har aldrig fået mme.

Gav du ikke også dine andre børn jerndråber? 

Det er blandt andet grundet optagelsen af jern man fraråder mælk før et år, så hvis dit barn får mælk skal du give jerndråber, som ammende eller 400 ml mme

Anmeld Citér

1. november 2015

alenemor42

Det er nok derfor jeg er lidt rund forvirret. ... jeg har 2 "gamle" børn og ja der gav man sødmælk fra 6 mdr. 

Han får grød og mos nu hvor jeg blander mme i han er 5,5 måneder. Og så får han flasker ved siden af. Syntes det virker voldsomt at gå ned til 400ml  fra om 14 dage. Men det må jeg lige finde ud af.

Anmeld Citér

1. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg forstår ikke hvor tallet 400 ml kommer fra... Det jeg kan finde omkring MME (fra Sundhedsstyrelsen) siger:

- 6 mdr = 750 ml/døgn

- 9 mdr = max 750 ml/døgn

- 10-12 mdr = trappe ned til 500 ml/døgn

- 12 mdr. = 350-500 ml/døgn (skift til komælk)

Anmeld Citér

1. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Lomm skriver:

Jeg forstår ikke hvor tallet 400 ml kommer fra... Det jeg kan finde omkring MME (fra Sundhedsstyrelsen) siger:

- 6 mdr = 750 ml/døgn

- 9 mdr = max 750 ml/døgn

- 10-12 mdr = trappe ned til 500 ml/døgn

- 12 mdr. = 350-500 ml/døgn (skift til komælk)

Fandt lige svaret vedr de 400 ml selv - det er blot hvis de får minimum 400 ml MME/døgn, så behøver du ikke bekymre dig om jerntilskud.

så for at svare på dit spørgsmål: ja, det skal i grøden for du kan nok få svært ved at få 750 ml ned udelukkende via flaske

Anmeld Citér

1. november 2015

alenemor42

Lomm skriver:

Fandt lige svaret vedr de 400 ml selv - det er blot hvis de får minimum 400 ml MME/døgn, så behøver du ikke bekymre dig om jerntilskud.

så for at svare på dit spørgsmål: ja, det skal i grøden for du kan nok få svært ved at få 750 ml ned udelukkende via flaske

Tak ! Det der giver mere mening. Jeg har ellers Google og læst men blev mere forvirret syntes jeg. Måske også fordi det er ændre så meget fra mine andre børn var små

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.