What to do ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
9 svar
1 synes godt om
29. oktober 2015

Anonym trådstarter

Halløj tøser. 

Sagen er den at jeg har en lille pige på 4 uger, hun er startet på flaske fuldt ud her den sidste uges tid, da jeg ikke kunne klare ammeningen 

Vi bruger mam flasker og advent med mam sutte dutterne da hun kun gider dem. 

Nu er problemet at hun er blevet så svær at gi mad, hun skynder sig nærmest at spise og spjætter med ben arme og vi holder bøvse pauser, hun bliver gal hvis man tager flasken ud Af hendes mund og siger en masse lyde, hun gylper en den da hub bare skynder sig at spise og nogle gange bliver hun nærmest kvalt i det  

hvad kan jeg gøre ? Får Sp på mandag men håbede nogle af jer har nogle råd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

jenny4

Anonym skriver:

Halløj tøser. 

Sagen er den at jeg har en lille pige på 4 uger, hun er startet på flaske fuldt ud her den sidste uges tid, da jeg ikke kunne klare ammeningen 

Nu er problemet at hun er blevet så svær at gi mad, hun skynder sig nærmest at spise og spjætter med ben arme og vi holder bøvse pauser, hun bliver gal hvis man tager flasken ud Af hendes mund og siger en masse lyde, hun gylper en den da hub bare skynder sig at spise og nogle gange bliver hun nærmest kvalt i det  

Hvilken størrelse sut bruger i til flasken?

Vi har brugt at indlægge bøvsepauser hvor hun så har sutten samtidig. Det giver ro til at få bøvsen ud og så kan hun også bedre mærke om hun egentlig er sulten efterfølgende.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hvilken størrelse sut bruger i til flasken?

Vi har brugt at indlægge bøvsepauser hvor hun så har sutten samtidig. Det giver ro til at få bøvsen ud og så kan hun også bedre mærke om hun egentlig er sulten efterfølgende.

Vi bruger str 1. Hun bruger ikke sut Så det kan vi ikke 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Lenchick

Anonym skriver:

Halløj tøser. 

Det er ikke smart at bruge Avent flasker og MAM flaskesutter. I Avent sidder luftventilen i selve flaskesutter og i MAM er det i bunden af flasken. Det betyder, at der er ingen luftventil i kombinationen Avent flaske/MAM suttehoved. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Det er ikke smart at bruge Avent flasker og MAM flaskesutter. I Avent sidder luftventilen i selve flaskesutter og i MAM er det i bunden af flasken. Det betyder, at der er ingen luftventil i kombinationen Avent flaske/MAM suttehoved. 

Hvad gør en luft ventil ? 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

jenny4

Anonym skriver:

Vi bruger str 1. Hun bruger ikke sut Så det kan vi ikke 

Bruger hun ikke sut fordi i ikke vil det eller fordi hun ikke vil tage den? Det kan nemlig hjælpe hende til at få slået bøvserne samt stille suttebehovet så hun ikke overspiser. Samtidig er sutten også god til at holde maven igang da suttebevægelserne sender signal til tarmene om at arbejde.

Hvis i ikke vil det så er det selvfølgelig bare sådan men ellers kan det godt betale sig at arbejde på at hun tager den. Vi var f.eks igennem 6 forskellige før hun endelig fandt en hun kunne lide. Og i starten dyppede vi den i lidt sukkervand så hun ville tage den. Nu er den fuldstændig uundværlig!

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Lenchick

Anonym skriver:

Hvad gør en luft ventil ? 

Anti-kolik funktion og det forebygger, at din datter sluger luft. Hvis du lytter efter når du giver en MAM flaske, kan du hører luften slipper ud, i stedet for din datter sluger den. 

Både MAM og Avent har et anti-kolik system, men det forudsætter man bruger samme flaske og suttehoved. Det kan du læse om på nettet. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Bruger hun ikke sut fordi i ikke vil det eller fordi hun ikke vil tage den? Det kan nemlig hjælpe hende til at få slået bøvserne samt stille suttebehovet så hun ikke overspiser. Samtidig er sutten også god til at holde maven igang da suttebevægelserne sender signal til tarmene om at arbejde.

Hvis i ikke vil det så er det selvfølgelig bare sådan men ellers kan det godt betale sig at arbejde på at hun tager den. Vi var f.eks igennem 6 forskellige før hun endelig fandt en hun kunne lide. Og i starten dyppede vi den i lidt sukkervand så hun ville tage den. Nu er den fuldstændig uundværlig!

Hun vil ikke tage sut, vi har prøvet flere forskellige former og dyppet i mælk men hun vil ikk tag i mod den, hun vil hellere ligge med flasken i munden uden at spise nogen gange 

Anmeld Citér

30. oktober 2015

alenemor42

Nu ved godt at mange er glade for de såkaldte anti kolik flasker, men jeg er personligt ikke overbevist om at de har den ønskede funktion. De bruges hverken på neonatal eller børneafdelinger. ...

Har i prøvet alle slags sutter? Altså både runde og flade?  Men mon ikke hun skal vænne sig til måden mælken løber ud af flasken på ... det er jo anderledes en brystet.

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Nu ved godt at mange er glade for de såkaldte anti kolik flasker, men jeg er personligt ikke overbevist om at de har den ønskede funktion. De bruges hverken på neonatal eller børneafdelinger. ...

Har i prøvet alle slags sutter? Altså både runde og flade?  Men mon ikke hun skal vænne sig til måden mælken løber ud af flasken på ... det er jo anderledes en brystet.

Ja vi har prøver runde, flade og natur sutter. Jo det kan være

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.