Regnbuebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.721 visninger
5 svar
16 synes godt om
28. oktober 2015

nadjaleah

hej

jeg er for nylig blevet bekendt med termen "regnbuebarn".

hvad er jeres tanker? For eller imod ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
nadjaleah skriver:

hej

Har to af slagsen i min familie. Jeg tror at langt de fleste "regnbuebørn" er valgt med langt mere omhu og planlægning end "almindelige" børn. Det giver nogle meget velafbalancerede ønskebarn som har det som blommen i et æg. Det er selvfølgelig også vigtigt at der virkelig er en god forældrebagrund således at de kan styrke barnet så det ikke bliver for hårdt at have den anderledes baggrund.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
nadjaleah skriver:

hej

Ønskebørn af forældre, der har truffet et bevidst og velovervejet valg i deres måde at stifte familie på, kan jeg ikke på nogen måde se noget problematisk ved. Det er jo ikke noget særsyn længere, og som mor til en homoseksuel ung mand glæder det mig da, at hans seksuelle orientering ikke udgør nogen hindring for, at han om ønsket bliver en fantastisk far en dag. 

Det eneste forbehold, jeg har, er det faktum, at der ofte vil være mindst tre voksne, der skal være enige om nogle helt grundlæggende værdier - og dertil en masse lavpraktiske spørgsmål. Men det er egentlig noget pjat at problematisere det i en tid, hvor masser af børn vokser op med bonusforældre. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Whatsername

For, selvfølgelig. Om der er to mødre, to fædre, en af hver eller hvordan man nu ønsker sin familiekonstellation er vel ligegyldigt, så længe barnet er ønsket og elsket. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Os&lilledig

nadjaleah skriver:

hej

Vi venter et regnbuebarn. Min kæreste og jeg <3 en meget overvejet beslutning. En hård process, tåre og glæder og en masse drømme der er blevet opfyldt fordi vi har den fantastiske mulighed som jeg er evig taknemmelig for er en mulighed i DK<3 det er et drømmebarn som er ønsket og absolut pvervejet hele vejen rundt. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

alenemor42

Kan man være imod i 2015? 

I love it 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.