Pseudotvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.548 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hvordan skal man lige forholde sig til ægte Pseudotvillinger 15 mdr imellem 

har i nogle positive / negative / andre ting vi skal vide nu hvor vi har fundet ud af at jeg Er 11+ 3 henne og kun kan beholde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

Bak

Anonym skriver:

Hvordan skal man lige forholde sig til ægte Pseudotvillinger 15 mdr imellem 

har i nogle positive / negative / andre ting vi skal vide nu hvor vi har fundet ud af at jeg Er 11+ 3 henne og kun kan beholde 

Jeg kender ikke til at have pseudotvillinger, men vil bare lige informere om, at du stadig kan nå en abort, hvis det er det du ønsker (ud fra den sidste sætning kunne man i hvert fald forledes til at tro det). 

Abortgrænsen er udgangen af 12. uge  (12+0). Du skal blot have fat i din læge hurtigst muligt. 

Men hvis det ikke er det, du ønsker, så vil jeg bare ønske tillykke og held og lykke

Anmeld Citér

28. oktober 2015

JH12

Nu er jeg selv pseudotvilling med min lillebror, og vi har altid været rigtig glade for hinanden og haft en tæt forhold. Min mor synes da det var lidt hårdt med to så små børn, men jo ældre vi blev, jo sjovere var det også. 

Og hvis min mand havde været med på ideen havde jeg selv fået pseudotvillinger.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Julemusen

Jeg venter nr tre søn, hvor der kun bliver 12-13 måneder mellem de to yngste. Det kom som et chok men er ved at få benene på jorden igen.

Jeg har købt en tvillingekombivogn så jeg har sovepude til begge når vi er på ture og de kan komme op og sidde mens den anden sover, hvilket man ikke kan i en barnevogn uden ryglæn.

Jeg har måtte købe dobbelt af tremmeseng, sengetøj, dyner,barnevogn, autostole mm, så er lidt dyrt.

Men ved at drengene får meget glæde af hinanden og min mand tager heldigvis 2 ugers orlov og 4 ugers ferie lige efter fødslen så der er ro omkring det at blive en familie på 5 med tre børn under 4 år. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Mali

Først og fremmest stort tillykke������

jeg har et par pseudodrenge med 14 mdr imellem og det er fantastisk..

folk siger det er hårdt, det syntes jeg bestemt ikke at det har været. Mine drenge er idag 18 mdr og 2,9 mdr. 

Vi gjorde meget ud af at gøre den ældste selvhjulpen så han selv kunne tage gummistøvler på, komme op og ned af trappen, selv spise mv. Det har været en stor fordel.. Han smed bleen lige før sommerferien i år og det var rart nu da han begyndte i børnehave. Her så vi nemlig mange på 3 der lige havde fået en lillebror/søster og derfor havde der ikke lige været overskud til at smide den ældstes ble.

der til har T og I så fantastisk meget ud af hinanden. Bevares de kan være uvenner, men ikke ret meget af tiden. Oftest glæder de sig til at ses og leger sammen straks efter de er hentet fra dp og bh. Og det begyndte de med ret tidligt. Vi har aldrig børn som keder sig eller som konstant kræver voksen underholdning som vi ofte ser det hos andre med større alders forskel. 

Sidst men ikke mindst har vi stort set ikke oplevet jalousi imellem dem, men jeg tror at det er fordi at vi har haft stor fokus på at de er forskellige og kan forskellige ting selvom de er tæt på hinanden i alder. Og hver i sær har de også deres egne legekammerater uafhængig af hinanden. 

Kan kun sige at det er helt perfekt at få pseudotvillinger��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Mali

Mali skriver:

Først og fremmest stort tillykke������

jeg har et par pseudodrenge med 14 mdr imellem og det er fantastisk..

folk siger det er hårdt, det syntes jeg bestemt ikke at det har været. Mine drenge er idag 18 mdr og 2,9 mdr. 

Vi gjorde meget ud af at gøre den ældste selvhjulpen så han selv kunne tage gummistøvler på, komme op og ned af trappen, selv spise mv. Det har været en stor fordel.. Han smed bleen lige før sommerferien i år og det var rart nu da han begyndte i børnehave. Her så vi nemlig mange på 3 der lige havde fået en lillebror/søster og derfor havde der ikke lige været overskud til at smide den ældstes ble.

der til har T og I så fantastisk meget ud af hinanden. Bevares de kan være uvenner, men ikke ret meget af tiden. Oftest glæder de sig til at ses og leger sammen straks efter de er hentet fra dp og bh. Og det begyndte de med ret tidligt. Vi har aldrig børn som keder sig eller som konstant kræver voksen underholdning som vi ofte ser det hos andre med større alders forskel. 

Sidst men ikke mindst har vi stort set ikke oplevet jalousi imellem dem, men jeg tror at det er fordi at vi har haft stor fokus på at de er forskellige og kan forskellige ting selvom de er tæt på hinanden i alder. Og hver i sær har de også deres egne legekammerater uafhængig af hinanden. 

Kan kun sige at det er helt perfekt at få pseudotvillinger��

Og forresten køb en Phil and ted søskendevogn med lift indsats den vil blive din bedste ven��

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har sådan et sæt med 15 mdr imellem. Det har/gå fantastisk. Jeg har aldrig synes det var specielt hårdt. Caroline var motorisk hurtig hun gik som 10 mdr og derfor var det nemt at lære hende at være meget selvhjulpen. Selv kravle op på puslebordet, autostolen og højestol. Så jeg slap for at bære for meget på hende. I dag er de bare tætte. Det største plus har faktisk været, at vi ikke har oplevet søskende jalousi.

Hel og lykke med graviditeten.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Jeg kender ikke til at have pseudotvillinger, men vil bare lige informere om, at du stadig kan nå en abort, hvis det er det du ønsker (ud fra den sidste sætning kunne man i hvert fald forledes til at tro det). 

Abortgrænsen er udgangen af 12. uge  (12+0). Du skal blot have fat i din læge hurtigst muligt. 

Men hvis det ikke er det, du ønsker, så vil jeg bare ønske tillykke og held og lykke

Det er måske en ret voldsom beslutning at tage på 4 dage 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

L-Mortil3

Vi har pseudoer, og vi fik mange formaninger med at det var synd , at den "store" ikke fik lov at være lille, at det ville blive mega hårdt, at de ville skændes osv osv.

selvom lillebror har været alvorlig syg det første år af sit liv, er det hele gået ganske fint, det har ikke været synderligt hårdere at have 2 små frem for en. Det har taget 5 min længere at komme ud af døren. Idag er de knap 5 og 6 og stor trives, der er ikke jalousi, de leger afsindig godt, insisterer stadig på at sove i samme seng, har de samme kammerater, går til de samme aktiviteter osv. Vi er meget glade for vi har dem så tæt og kunne ikke forestille os det anderledes . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.