Børneeksem og uld ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.167 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. oktober 2015

A.y.y.y

Hej nogen der ved noget om man ka.n bruge uld selv om man har børneeksem? 

Hsr en søn på 10 måneder ,han har børneeksem men tænkte på at købe uld til ham som ulddragrt til han ka sove i barnevognen? Men har hørt st uld ikke skulle godt mod børneeksem ..? Nogen der ved det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2015

MorTil3+

A.y.y.y skriver:

Hej nogen der ved noget om man ka.n bruge uld selv om man har børneeksem? 

Hsr en søn på 10 måneder ,han har børneeksem men tænkte på at købe uld til ham som ulddragrt til han ka sove i barnevognen? Men har hørt st uld ikke skulle godt mod børneeksem ..? Nogen der ved det

Ved ikke om det efter bogen er godt eller dårligt, men havde selv børneeksem og jeg ku bestemt ikke li at ha uld undertøj på som barn da jeg synes det kløede meget mere i mit eksem.

Anmeld Citér

25. oktober 2015

D-Micka

Min søn lider også af eksem. 

Vores læge anbefalede os ikke at bruge uld direkte i kontakt med bar hud 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

pastry26

Min søn har børneeksem. Vi har købt uld/bomuld og det har været rigtig fint. 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Muffinmus

Uld frarådes da det kan forværre eller vedligeholde eksemet.. 

Men, er det ikke i kontakt kan det måske nok gå. Min søn skal ikke have uld på generelt, men nogle kan måske godt.

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min søn havde de i knæhaserne og jeg prøvede med uldsilke og generede hverken ham eller eksemet men tænker også at ren uld vil kradse og irritere alt for meget alt efter hvor og hvor slemt din søns eksem er

Anmeld Citér

25. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker også at hvis det skal være lidt med uld så uld/silke evt undertøj fra Joha. 

Sådan en sovedragt ville jeg nok købe en fleecedragt i stedet for. Jeg oplevede iøvrigt at den varmede bedre end den i uld. 

Men prøv dig frem 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

hmg86

Jeg lider selv stadig af børneeksem og uld er no go her... bare der er den mindste smule uld i, så kan jeg ikke tåle det..

Anmeld Citér

26. oktober 2015

Mamacita til 2 piger

Jeg har to børn på 4,5 år og 8 mdr. Begge har børneeksem.  

Ingen af dem kantåle uld. De er begge ekstremt varme børn, så de kan faktisk slet ikke tåle at have for varmt tøj på. Så eksploderer eksemet.  

Den lille sover pt. i barbevogn med dyne, og så i hue, fleece trøje og hjemmestrikkede sokker uden på det alm. tøj. det er perfekt, men det er jo også over 10°. De dage det har været under 10° har hun sovet i body, sokker og fleecedragt. Med dynen. 

Jeg har prøvet voksien, men den er alt for varm. Selv med sommerdyne! 

Anmeld Citér

26. oktober 2015

A.y.y.y

Takker allesammen .. Jeg tænkte det nok.. 

Min søn er os varm , så her bruger jeg os Hummel fleecedragt og hue bomuld indvendig og uld udvendig det passer fint . Men jeg tør helelr ikke og prøve uld dragt den der kradse uld dragt til ham der jeg tror det vil kradse ham selvom det er udenpå tøj.. Men jeh tænker måske sådan noget blødt uld kan han måske godt ? Eller ? 

Eller er det der der silke uld? Det sammen som det de har i ønskebørn osv. Sådan noget tyndt men det er vist blødt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.