Hjælp Please jeg kan ikke mere !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
9 svar
1 synes godt om
24. oktober 2015

A.y.y.y

Jeg har en søn på 10 månederne 2 dage .. De sidste 10 dage har han været op og ned han fik tænder er igang startede i starten af måneden .. 

Det der er er at han begyndte og kaste op efter måltider lige meget hvad jeg gav ham . Tænker det var da mærkeligt det kan da ikke ha noget at gøre med hans tænder tænkte jeh .. Nå jeg ringede til lægen , og hun sagde det kunne godt være han havde fået en maveinfwktion måske men hun undersøgte ham ikke , det var ikke farligt og det ville gå over om nogle dage osv .. 

Men han spiser ingenting kun mælk og grød 1-2 gang om dagen og det er måske halvdelen , har prøvet at tilbyde ham vores mad men nej han ville ikke er bare ked af det og ved ikke hvad jeg skal gære han spiser ikke eller noget ved ikke hvad det kan være bange for han taber sig .. og synes da os han har ? 

Nogen der kan hjælpe mig skal jeg være bange ? 

Han kun få grød det er jo ikke nok til ham ? Kan da ske noget ? 

Han var en stor dreng der han blev født og folk sagde han lignede en på 6 måneder der han var 3 måneder og nu når folk ser ham siger de ejj han ligner slet ikke en på 9-10 måneder ser mere lille ud osv hans hoved er ikke så stor osv..  Hvorfor tror i han ikke spiser ? Altså han er tilpas griner leger osv .. Tænker han slår hoved nogen gange når han leger og han slog hoved på stolen hoved hårdt lidt græd osv .. Men kan det ha noget at gør med det ? At der er sket noget ..?? 

Kol virkelig med alt det i tænker

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

Christine

A.y.y.y skriver:

Jeg har en søn på 10 månederne 2 dage .. De sidste 10 dage har han været op og ned han fik tænder er igang startede i starten af måneden .. 

Det der er er at han begyndte og kaste op efter måltider lige meget hvad jeg gav ham . Tænker det var da mærkeligt det kan da ikke ha noget at gøre med hans tænder tænkte jeh .. Nå jeg ringede til lægen , og hun sagde det kunne godt være han havde fået en maveinfwktion måske men hun undersøgte ham ikke , det var ikke farligt og det ville gå over om nogle dage osv .. 

Men han spiser ingenting kun mælk og grød 1-2 gang om dagen og det er måske halvdelen , har prøvet at tilbyde ham vores mad men nej han ville ikke er bare ked af det og ved ikke hvad jeg skal gære han spiser ikke eller noget ved ikke hvad det kan være bange for han taber sig .. og synes da os han har ? 

Han var en stor dreng der han blev født og folk sagde han lignede en på 6 måneder der han var 3 måneder og nu når folk ser ham siger de ejj han ligner slet ikke en på 9-10 måneder ser mere lille ud osv hans hoved er ikke så stor osv..  Hvorfor tror i han ikke spiser ? Altså han er tilpas griner leger osv .. Tænker han slår hoved nogen gange når han leger og han slog hoved på stolen hoved hårdt lidt græd osv .. Men kan det ha noget at gør med det ? At der er sket noget ..?? 

Den der bedst kan hjælpe er helt klart din læge. Men jeg tror bestemt ikke det har noget at gøre med at han slog hovedet! Alle børn slår hovedet når de begynder at bevæge sig rundt..så medmindre han er faldet ned fra noget (højt) eller andet unormalt så har det ikke noget med det at gøre! 

Og du skal ikke tænke på hvad andre siger. En del har spurgt om min datter ikke er stor af sin alder eller lang af sin alder. Men hun er faktisk både lille og kort af sin alder. 

Men spørg lægen. Det kommer vel også an på hvor længe han har haft det sådan?

Anmeld Citér

24. oktober 2015

A.y.y.y

Ja men synes bare ikke lægen gør så meget? De undersøger heler ikke ? De kigger pp ham jamen han ser fint ud tilpas .. Det er normalt farvel !!

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Begge mine børn har haft perioder hvor de havde meget lidt appetit ofte var pivede og bare utilpasse. Den længste periode husker jeg som halvanden måned fra 10 mdrs. Alderen, det var hjørnetænderne der drillede. Derfor tænker jeg ikke, det behøver at være noget. Måske bare en kombination af tænder og en infektion? Men gå til læge igen hvis du er utryg. Dog vil jeg sige, at er han generelt glad og tilpas, drikker rigeligt og spiser lidt. Ville jeg ikke være bekymret. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

modesty

A.y.y.y skriver:

Hvor lang tid har det stået på?

Anmeld Citér

24. oktober 2015

A.y.y.y

Lidt over 1 uges tid eller lidt mere  

men er bare lidt på den ang hvad jeg så skal give ham af spise ? Bange for han taber sig ? 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Evasol

Min datter har også været igennem sådan nogle perioder, men jeg synes helt sikkert du skal "forlange" at din læge tager nogle prøver. Urin og blod... Er ikke så klog på det! Og så kontakt din sundhedsplejerske, hvis du har haft sådan en, og bed hende komme på et ekstra visit. Desuden kan både lægen og sundhedsplejersken, skrive hans længde og vægt ind i din søns tabel, og der vil det fremgå om det er alarmerende. Det er dit job som mor at bekymre dig, og du skal ikke lade lægen bagatallisere det med sin autoritet. Håber han får det bedre snart 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

A.y.y.y

Tænker hvad kan han fejle ? Hvornår har i oplevet den periode med deres appetit ? 

Anmeld Citér

25. oktober 2015

merethe

Profilbillede for merethe

Hvis du er bekymret så synes jeg du skal tage og få en tid ved lægen

Anmeld Citér

25. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Mange børn reagerer med nedsat sult, når de får tænder. Hvis han drikker nok, ville jeg ikke være bekymret, men tag kontakt til din sundhedsplejerske, hvis du har brug for lidt ekstra feed back ☺️

Og så er det også ret normalt at deres vægt/højde går mere mod normalen jo ældre de bliver.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.