Eksperthjælp: Spørg hende....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.254 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. oktober 2015

Trine Andreasen

Min søns dagplejemor havde uanmeldt besøg af tilsynspædagogen i går, og hun fortalte mig at hun i den forbindelse skulle placere børnene på en trivselslinje (mener det var det hun kaldte det).. Hun fortalte mig at Marius lå som en 1'er? Dum som jeg er får jeg ikke spurgt mere ind til hvad det betyder? Så hvad er en 1'er lige!? Og er det godt eller skidt?
Vil ikke rigtig spørge mere ind til det, for så tænker hun nok jeg er skør, hehe.. For hun havde vel sagt hvis der var et problem?

Trines svar

Kære Mie

Tak for dit spørgsmål. Desværre kan jeg ikke give dig et svar da der findes flere forskellige måder at "score" børn på.

Dog vil jeg opfordre dig til at tale med din dagplejer og spørge ind til hvad der menes med denne "score" og på hvilken baggrund hun har givet det. Hun vil med garanti ikke synes du er skør tværtimod vil hun måske endda synes at det er dejligt at du spørge ind til dit barn og hendes arbejde.

Når man vælger en dagplejer er det ofte for at få den lidt mere tætte kontakt og du skal aldrig være bange for at stille spørgsmål om dit barn og hans trivsel. Hvis du ikke stiller spørgsmål kan det være du misser muligheden for at skabe en udvikling for ham.

Jeg håber du spørger hende næste gang du aflevere.

Mange hilsner

Trine

www.naturligopdragelse.dk

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.