karantæne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

det kan godt være jeg søger noget, men der er ikke mange jobs hvor vi bor så jeg ender nok med at skulle pendle.

hvis jeg ikke får noget, så skal jeg på kontanthjælp - og det er det hun siger at jeg får karantæne fra, så jeg ikke kan få nogle penge.

Der er korrekt. Dropper man selv ud, eller suger sit job op er der karantæne fra kh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

nej. vi har fået opgaver som vi skulle løse og så har en af de andre lærere tjekket opgaverne, men vi havde ikke mulighed for at få "rigtig" undervisning og hjælp.

Men selvom det kan føles som lidt tidspilde, forstår jeg ikke helt hvorfor du er droppet ud, uden af du viste hvad du så kunne. Men hvis du bare selv er stoppet midt i det hele uden noget andet, tror jeg at du for karantæne. At svigermor blander sig er jo selvfølgelig ikke så fedt, (men måske er det fordi at hun er lidt bekymret)

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Men selvom det kan føles som lidt tidspilde, forstår jeg ikke helt hvorfor du er droppet ud, uden af du viste hvad du så kunne. Men hvis du bare selv er stoppet midt i det hele uden noget andet, tror jeg at du for karantæne. At svigermor blander sig er jo selvfølgelig ikke så fedt, (men måske er det fordi at hun er lidt bekymret)

Jeg kan se at jeg ikke har fået alle detaljer med; jeg blev smidt af et fag og mistede min ret til SU.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Carina:-)

Der er karantæne hvis du selvforskyldt står uden indtægt

Forstår ikke hvorfor du dropper ud uden at have styr på udd eller job og forstår godt din svigermors reaktion for hvem skal sørge for  at dine børn får mad hvis du ikke selv kan.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej. 

Jeg vil bare gøre dig opmærksom på at få undersøgt om kh er forudbetalt eller bagudbetalt. Hvis der er 5 ugers karantæne og kh er bagudbetalt vil du stå uden indtægt i to måneder.

held og lykke

Anmeld Citér

21. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

jeg er blevet nødt til at droppe det skoleforløb jeg er på lige pt. er på pga. manglende lærerkontakt (langtidssygemeldt lærer og ingen vikar).

min svigermor fandt ud af igår at jeg pt. står uden uddannelse og hun blev ærligt talt vred. Hun spurgte mig hvad jeg så havde tænkt mig, at jeg skulle lave nu.

Jeg fortalte hende, at jeg er ved at undersøge om jeg kan rykke hen på et andet hold på en anden skole, men hvis jeg ikke kan det, så kan jeg komme på et hold på min nuværende skole som starter til januar, og så står jeg uden noget indtil da.

hun sagde at så bliver jeg nødt til at søge et job som julehjælp, for jeg kan jo ikke forsørge mine børn når jeg får 5 ugers karantæne, kan det passe?

Selvom svigermor burde blande sig udenom, har hun jo ret.

Hun spurgte dig hvad du havde tænkt dig? Og noget må du jo have tænkt. Jeg mener, at du har undersøgt dine muligheder og snakket med dine studiekammerater om hvad de gør. Vil de stoppe? Eller kan i hjælpe hinanden igennem?

Hvis der ikke er andre muligheder end at stoppe på uddannelsen, går jeg ud fra, at du har meldt dig på en anden klasse inden du stopper. Hvis det ikke er muligt, at komme på en anden klasse pt, har du vel meldt dig på vikarbureau, søgt nettet/aviser for jobs osv., der må være god mulighed med den tid vi går i møde, som svigermor også siger mht julejob.

Kontanthjælpen er et sikkerhedsnet, hvis du har prøvet alle de andre muligheder, og de ikke lykkes. Men tro på det, selvfølgelig finder du ud af noget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.