Svamp i Bleområdet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.648 visninger
6 svar
2 synes godt om
18. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hey, min søn (6 mdr) har rød numse med hvide blærere, huden føles skorpet/ru/tør i kanten af udslettet.

Tog til lægen i mandags, en ubehøvlet ung mand, som ikke synes det så slemt ud. Sagde at han aldrig havde haft rød mås før.. fik så udskrevet Brentacort /tror jeg det hedder, mod svamp)

De små blærer er forsvundet nu. men synes ikke det er blevet bedre, det røde er også kommet ved pungen nu.. Andre der har prøvet det og hvad har i gjort?

Jeg skifter ble ofte, han ligger flere gange om dagen i bar mås med zinksalve op og får smurt numsen to gange dagligt med svampe-creme.. hvad kan man mere gøre?? Kan man bruge kogt-vandsklude eller er det no go når huden skal holdes tør?? 

Der er ved at bryde to tænder igemmen i overmunden, ved ikke om det har noget med det at gøre?? Da han fik de to første i undermunden, havde han ikke rød mås.. 

WHAT TO DO?? Lægen igen eller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2015

alenemor42

Så længe han er i behandling for svamp så brug ikke zinksalve det lukker af så huden ikke kan ånde. 

Køb hellere panthenol salve på apoteket det er effektivt. Det kan sagtens være tænderne der gør at han er rød bag i.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Så længe han er i behandling for svamp så brug ikke zinksalve det lukker af så huden ikke kan ånde. 

Køb hellere panthenol salve på apoteket det er effektivt. Det kan sagtens være tænderne der gør at han er rød bag i.

tak for svar.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Berta

Hej

Jeg ville nok prøve kogt vands kludene nu. Du har jo prøvet salve, svampe salve og luft. De par gange vi har prøvet kogt vands kludene har det virket hurtigt og meget effektivt. Jeg kan simpelthen ikke forklare hvorfor det hjælper at lægge en våd klud i bleen - men det har virket her hver gang. Jeg var noget skeptisk første gang jeg brugte kludene hvor min dreng havde meget rød mås og intet virkede.

Du kan undlade en klud når du bruger svampemiddel. Og du kan jo hurtigt stoppe igen hvis det bliver værre. 

Anmeld Citér

19. oktober 2015

MorTil3+

Jeg ville også bruge kogtvandsklude. De er virkelig effektive.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Malene H.

Vores dreng led rigtig meget af svamp i bleområdet (og armhulerne) sidste år. Staklen var helt hudløs nogen steder. Vi havde ok effekt af creme med hormon fra lægen, men det forsvandt aldrig helt eller kom i hvert fald lyn hurtigt igen.

Jeg spurgte min kusine, som er lægestuderende, til råds og hun anbefalede mig faktisk zink salve. Fordi at det tørrer huden ud. Min søn var konstant våd/fugtig fordi det væskede fra udslettet. Og det var dét der fik det til at gå (helt) væk :-)

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Sedigfor

Her kan hun dog ikke haft svamp men rød numse ja tak! :/. Men når det så kommer så lufter jeg hende dernede så meget som muligt så det får luft og ikke bliver holdt " lukket " af bleen (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.