1-årig døjer med maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. oktober 2015

Vivienne

Hej piger 

Min dreng på 1 har ofte forstoppelse. Der kan gå 4-5 dage uden at han kommer af med noget. Når det så endeligt går i gang, så græder han og presser. Han bliver helt svedig - så meget anstrenger han sig. 

Det får han at spise: 

-majsgrød med blommer i

-risgrød elsker han, men får det ikke tit

-rugbrød med smør

-kartoffelmos med gulerødder og broccoli 

-frugt: mest blommer pærer, kiwi, vindruer 

-suppe med forskellige kogte grøntsager 

-fuldkorns grød af Semper (er ikke fan af det selv, da jeg ikke selv laver det men han elsker det)

og ellers lidt af hvert. Men ovennævnte spiser han tit. 

Hvad kan jeg give ham ellers? Yoghurt???

PS. de tørrede blommer har reduceret forstoppelsen, så nu kommer han af med afføringen næsten hver dag men han græder stadig imens han presser selvom det ikke er hård afføring.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Går i til svømning med ham??  Varme bade hvor han virkeligt får rørt sig godt igennem.

Bevægelse i vand har hjulpet ved begge mmine plus havregrød med opblødte svesker 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Har du prøvet sveskegrød? Evt sveske/abrikosgrød.

brug det evt som topping på grøden. Eller i noget yoghurt.

mere vand. Evt køb sådan en sutteflaske med sugerør der kan lukkes. Sådan en har vi. Så drikker hun lidt mere og den er sjov at have med rundt synes hun. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

serinasmor

Vivienne skriver:

Hej piger 

Min dreng på 1 har ofte forstoppelse. Der kan gå 4-5 dage uden at han kommer af med noget. Når det så endeligt går i gang, så græder han og presser. Han bliver helt svedig - så meget anstrenger han sig. 

Det får han at spise: 

-majsgrød med blommer i

-risgrød elsker han, men får det ikke tit

-rugbrød med smør

-kartoffelmos med gulerødder og broccoli 

-frugt: mest blommer pærer, kiwi, vindruer 

-suppe med forskellige kogte grøntsager 

-fuldkorns grød af Semper (er ikke fan af det selv, da jeg ikke selv laver det men han elsker det)

og ellers lidt af hvert. Men ovennævnte spiser han tit. 

Hvad kan jeg give ham ellers? Yoghurt???

PS. de tørrede blommer har reduceret forstoppelsen, så nu kommer han af med afføringen næsten hver dag men han græder stadig imens han presser selvom det ikke er hård afføring.  

I den alder (og stadig hvis vi kan se det gør ondt /hun siger det er hårdt) fik min datter svesker skåret i stykker der passede til hende serveret som snack, dessert og hvor vi lige kunne presse det ind  - Max 6-7 svesker om dagen til hende dog .. 

Ellers har jeg lige set i en anden tråd at havregrød skulle sætte gang i maven ... 

Hvis det er vedvarende kan I jo også prøve en skefuld husk i yoghurt i en uges tid (husk masser af væske ) 

Få ham til at drikke så meget vand som muligt

Btw så lyder det ikke til at han får det samme mad som jer - det er det absolut tid til - og det behøver ikke længere være most... Måske vil de mindre moste konsistenser give maven noget at arbejde med på en positiv måde ...

Og hjælper intet så kontakt lægen 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Spiser han ikke "rigtig" mad? Som i Jeres mad?

Ellers kan jeg kun tilslutte mig svesker. Og evt snak med lægen om lactulose.

Og husk at hvis han gennem en periode har haft forstoppelse og hård afføring så kan han forbinde afføring med noget der gør ondt - også selvom det ikke gør det mere. Det kan tage lidt tid at komme over.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

alenemor42

Jeg tror også at det er fordi hans mave ikke får nok at arbejde med, lyder til det er alt for blød mad i giver ham.

Han skal spise voksen mad

Pasta og kødsauce, kartofler og kød og grønsager i stykket.  Osv.

Anmeld Citér

19. oktober 2015

Vivienne

Jo jo, han spiser al det mad vi andre også får, men ovennævnte er bare noget som han ofte får. Jeg nævnte de ting netop fordi han bøvler med maven for at se om andre har oplevet samme problemer ifm. de nævnte ting. 

Han har fået grød hver morgen de sidste par dage og kommet af med afføringen hver dag så mor her er overlykkelig 

godt nok græder han stadigvæk selvom det ikke et hård afføring men som en af jer sagde det, så er det nok de dårlige minder. 

Tak for hjælpen piger. I er sgu guld værd 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.