Amning efter bryst reduktion og implantater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2015

Anonym trådstarter

Er der nogle herinde der har erfaringer med det? 

Min Datter er omkring 3 uger og prøver at amme så godt jeg  kan og pumper ud for at sætte gang i mælken..  Men det er som om at det ikke er nok? 

Min mor havde også svært ved at amme da hendes mælk ikke havde næring nok skal det lige siges! 

Jeg kan sagtens presse flere stråler mælk ud og min datter sutter godt, men skriger efter mere mad efter amning.

Er der nogle der har erfaringer de vil dele ud af? ❤  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Er der nogle herinde der har erfaringer med det? 

Min Datter er omkring 3 uger og prøver at amme så godt jeg  kan og pumper ud for at sætte gang i mælken..  Men det er som om at det ikke er nok? 

Min mor havde også svært ved at amme da hendes mælk ikke havde næring nok skal det lige siges! 

Jeg kan sagtens presse flere stråler mælk ud og min datter sutter godt, men skriger efter mere mad efter amning.

Er der nogle der har erfaringer de vil dele ud af? ❤  

Det er helt normalt! Ved 2-3 uger har de et appetitspring. Bare tag en dag på sofaen, læg dig tæt med hende og læg hende til så ofte du kan komme til det. Så øger du produktionen lyn hurtigt! 

Så bare hæng i, det betaler sig. Det er de færreste der ikke kan mætte sit barn. Og du skal regne med at amning er svært, det kan tage op til 8-10 uger før amningen er helt etableret. 

Jeg kan anbefale dig at melde dig ind i ammenet på facebook, de er altid klar med råd og vejledning.  

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Det er helt normalt! Ved 2-3 uger har de et appetitspring. Bare tag en dag på sofaen, læg dig tæt med hende og læg hende til så ofte du kan komme til det. Så øger du produktionen lyn hurtigt! 

Så bare hæng i, det betaler sig. Det er de færreste der ikke kan mætte sit barn. Og du skal regne med at amning er svært, det kan tage op til 8-10 uger før amningen er helt etableret. 

Jeg kan anbefale dig at melde dig ind i ammenet på facebook, de er altid klar med råd og vejledning.  

Tak for svar

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Tak for svar

Det var så lidt..  

Mit første barnvar flaskebarn fordi jeg ikke fik den fornødne støtte og vejledning. Med nr 2 var jeg forberedt, og kæmpede mig igennem, og det er SÅ meget nemmere med et ammebarn..  

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Det var så lidt..  

Mit første barnvar flaskebarn fordi jeg ikke fik den fornødne støtte og vejledning. Med nr 2 var jeg forberedt, og kæmpede mig igennem, og det er SÅ meget nemmere med et ammebarn..  

Jeg håber at jeg kan komme til at fuldamme!  synes bare at det virker som om at jeg ikke kan, min mor har aldrig kunne og så hat jeg fået lavet en brystreduktion og har implantater. Jeg kæmper dog og håber at det lykkedes!   

Men det er rart at vide at jeg ikke er den eneste der synes at det er svært!   

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Bak

Anonym skriver:

Jeg håber at jeg kan komme til at fuldamme!  synes bare at det virker som om at jeg ikke kan, min mor har aldrig kunne og så hat jeg fået lavet en brystreduktion og har implantater. Jeg kæmper dog og håber at det lykkedes!   

Men det er rart at vide at jeg ikke er den eneste der synes at det er svært!   

Det kan sagtens være dine implantater, der driller. Ved du, hvor de sidder? Altså under brystmusklen eller udenpå den? Der kan også være sket skade på nogle udførselsgange eller kirtelvævet ved din operation, hvilket kan vanskeliggøre nedløbet eller selve dannelsen af mælken.

Jeg synes, det er godt, du prøver at amme, og det indtil videre er lykkedes dig nogenlunde, men husk at det ikke er livet om at amme. Din datter skal selvfølgelig trives. Det bedste er at kontakte din sundhedsplejerske og få hjælp og støtte. Hun kan sikkert hjælpe dig til at vurdere, hvad der er bedst i din situation.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Lilotte87

Normalt er jeg fortaler for at man skal kæmpe for amningen og at langt størstedelen kan mætte en baby. Men med opererede bryster er det altså noget andet. Der er det de færeste der kan fuldamme. Tænker du kan veje baby hver anden dag for at sikre dig hun får næring nok. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Det kan sagtens være dine implantater, der driller. Ved du, hvor de sidder? Altså under brystmusklen eller udenpå den? Der kan også være sket skade på nogle udførselsgange eller kirtelvævet ved din operation, hvilket kan vanskeliggøre nedløbet eller selve dannelsen af mælken.

Jeg synes, det er godt, du prøver at amme, og det indtil videre er lykkedes dig nogenlunde, men husk at det ikke er livet om at amme. Din datter skal selvfølgelig trives. Det bedste er at kontakte din sundhedsplejerske og få hjælp og støtte. Hun kan sikkert hjælpe dig til at vurdere, hvad der er bedst i din situation.

De sidder under musklen? 

Ja tænker også at det er pga operationen der gør at det driller !  Men vil så gerne, så prøver virkeligt og tænker at det måske bare tager længere tid at få ordenligt gang i amningen, men er begyndt at tro at det er ønske tænkning  

Jeg er selv halv flaskebarn og havde astma siden fødslen, og har det alligevel helt perfekt som voksen, så ved at alt nok skal gå så længe at baby får nok mad  

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Normalt er jeg fortaler for at man skal kæmpe for amningen og at langt størstedelen kan mætte en baby. Men med opererede bryster er det altså noget andet. Der er det de færeste der kan fuldamme. Tænker du kan veje baby hver anden dag for at sikre dig hun får næring nok. 

Hun får jo mme efter amning fordi hun havde tabt sig , men det er 2 uger siden, sidste gang havde hun taget vildt meget på, og der sagde sp at min mælk havde været med til at gøre det. Måske jeg bare skal eftermade resten af tiden?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.