Halloween

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.546 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Fejrer I Halloween? Hvis ja, hvordan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2015

Mor1986

Både og. Vi laver et græskar med lys i uden for. Og skal i djurs sommerland til halloween. Men det er det

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Happiness

Njjaaaa....

Min mor har lavet et græskar sammen med vores søn. Og så har jeg lagt pyntegræskar ude i vores vindfang. 

MEN vi går ikke fra dør til dør og tigger slik

Og regner heller ikke med vi deler noget ud. Sidste år havde jeg rosiner, clementiner og sådan i en skål. Men ungerne vil jo kun have slik, og var tydeligvis skuffede... Så det gider jeg ikke i år. Gider ikke købe mig fattig i sukkerstads. Og ungerne forventer jo mere og mere... Så ikke en tradition jeg vil videreføre til mine børn. (Ikke at jeg er sukkerforskrækket, men der er altså grænser for hvor meget slik de kan spise )

Men synes det er hyggeligt med græskar hovederne udenfor alle dørene  

Anmeld Citér

15. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Morogbarn skriver:

På en måde ja

vi har altid haft græskar stående og skåret dem ud osv. Der bliver tændt lidt ekstra lys

Min mor har udvidet det til at pynte huset med ting og sager som små spøgelser, edderkopper i edderkoppespind(ikke autentiske) og sådan noget. Men det gør vi herhjemme dog ikke da jeg synes det roder for meget

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Bshizzle

Vi fejrer ikke Halloween.. 

Min bedre halvdel har dog lavet 2 græskar hoveder, så ungerne havde noget sjovt at se på. 

- De blev dog dårlige efter 1 uge udenfor..! 

Så de er skiftet ud med et som kan holde i flere år  

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Benjamins'mor

Vi plejer at udhule græskar og putte lys i.

Anmeld Citér

15. oktober 2015

SandraXOXO

Ja jeg elsker Halloween  uhygge og hygge i et, kan det blive bedre? Vi laver græskar lamper, hænger kulørte kæder op, klæder os ud, tar i Tivoli, dog går vi ikke ud og tigger slik. Men vores store datter skal til Halloweenfest med skolen hvor de sikkert får massere slik og sodavand, og en af hendes veninder holder også en halloween fest med uhyggelig dresscode 

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Morogbarn skriver:

både og...

både sidste år og i år var vi på Slusegaard (en lokal gårdcaf&eacute hvor de har lavet halmballe-labyrint og hvor der er pyntet "uhyggeligt op", og hvor man kan få lov til at lave sit eget græskar... ungerne elsker det... 

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Carina:-)

Vi laver kun græskar. 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

EAF

Ikke rigtig nej, vi køber græskar, udhuler dem og har sjov med at skære dem ud til skønne græskarlygter, bruger indmaden til græskarsuppe og kernerne til snacks. Er vild med farven de får i mørket, når lyset tændes i dem  Men mere gør vi ikke.

Vi delte sikkert gerne ud, men da vi bor langt ude på landet er de børn inde fra landsbyen endnu ikke nået ud til os. Måske når vores egne bliver større her i området at de bliver inspireret til at lægge deres gamle et besøg og så skal de da også have. Vi er heldigvis en masse unge mennesker her på vejen, der har valgt at bosætte os herude så vores børn er ok jævnaldrende. Fra 1 mrd - op til snart 6 år  11 børn i det hele  

Hov har dog også pyntet lidt op i dagplejen og min søn, lanterner og edderkopper og lyskæde med græskarhoveder samt flagermus til væggene. Det er ikke spor uhyggeligt, bare hygge og fanger ungerne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.