Køresyge hos småbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
5 svar
5 synes godt om
14. oktober 2015

kriis

Hejsa

Har nogen af jer erfaringer med småbørn og køresyge?

Jeg har 3 drenge og de to ældste lider meget af køresyge! 

Den yngste er nu 18 mdr. Han har aldrig været glad for at køre bil og nu er han begyndt at virke direkte utilpas når vi køre langt!

Så mit spørgsmål er:

1. Kan så små børn lide af køresyge og blive dårlige og kaste op ved længere køreture?

2. Har I nogen gode erfaringer og ideer til forebyggelse? 

Håber på lidt inspiration��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2015

K&S

kriis skriver:

Hejsa

Den yngste er nu 18 mdr. Han har aldrig været glad for at køre bil og nu er han begyndt at virke direkte utilpas når vi køre langt!

Så mit spørgsmål er:

1. Kan så små børn lide af køresyge og blive dårlige og kaste op ved længere køreture?

Min niece har stor glæde af Seaband "armbånd" fra apoteket, hun bliver meget nemt køresyg. 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
kriis skriver:

Hejsa

Så mit spørgsmål er:

Jeg har selv altid lidt meget af køresyge, og gør det stadig. Hos mig er der ikke rigtig noget der hjælper.

Min datter har heller aldrig kunnet lide at køre bil, og har grædt meget selv på meget korte ture.
Indtil hun kom op i en forudvendt autostol hvor hun ikke er tilbagelænet. Hun er 15 mdr, og sidder i øjeblikket i en 9-36 kg autostol, og der er ingen brok selv på lange ture. Det har virkelig gjordt en kæmpe forskel.

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Sandratoft

kriis skriver:

Hejsa

Så mit spørgsmål er:

Min datter kaster op  nærmest hver gang vi kører bil: ( vi er lige gået i gang med at prøve seabands af, indtil videre går det godt: )

Anmeld Citér

15. oktober 2015

(august)

De skal sidde og kigge ud af vinduerne og ikke noget med bøger og spil underkørslen, da det ofte kan fremprovokere det. 

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Skouboe

Begge mine bliver også køresyge. Vi bruger Seabands med stor succes. De hjælper i øvrigt også på min køresyge.

Køresyge opstår fordi hjernen ikke kan finde overensstemmelse mellem det den ser og det kroppen mærker, typisk fordi den kan mærke at man bevæger sig, men det ser ikke sådan ud.

Derfor er det vigtigt at børnene kigger ud i kørselsretningen og ikke sidder med bøger/spil/DVD eller lignende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.