Hurtig brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
5 svar
1 synes godt om
13. oktober 2015

Anitta J

Jeg har smeltet 400g marabou daim i 1/2 l piskefløde og tilsat 3 blad husblas men det skiller og jeg kan på ingen måde få pisket det stift. Hvad stiller jeg lige op? Er det bare lige til skraldespanden og så starte forfra? 

Hvad har jeg mon gjort forkert? Det er ikke varmt da det har stået på køl som der står i opskriften:/ 

et godt fif og evt en ny nem opskrift ville være super da den "lorte" mousse har bremset min lagkage lavning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2015

Dina1987

Anitta J skriver:

Jeg har smeltet 400g marabou daim i 1/2 l piskefløde og tilsat 3 blad husblas men det skiller og jeg kan på ingen måde få pisket det stift. Hvad stiller jeg lige op? Er det bare lige til skraldespanden og så starte forfra? 

Hvad har jeg mon gjort forkert? Det er ikke varmt da det har stået på køl som der står i opskriften:/ 

et godt fif og evt en ny nem opskrift ville være super da den "lorte" mousse har bremset min lagkage lavning

Tror desværre ikke du kan redde den- øv! 

Det lyder til at du har været opmærksomhed på at den skal være helt gennem kold og når den piskes op skal den ikke piskes ret længe... 

Op på hesten igen 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Silas&Mille

Anitta J skriver:

Godt nok et par dage siden du spurgte.

Men hvorfor skal der husblas i?

Har selv lavet sådanne cremer flere gange bare med den valgte chokolade og fløde

Anmeld Citér

18. oktober 2015

ErDetSnartNU

Når jeg laver ganache smelter jeg chokolade i fløde og stiller det i køleskab til dagen efter. Der kan det så piskes rigtig fint og passende stift til lagkagefyld. Jeg ville aldrig putte husblas i den slags

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Anitta J

Silas&Mille skriver:

Godt nok et par dage siden du spurgte.

Men hvorfor skal der husblas i?

Har selv lavet sådanne cremer flere gange bare med den valgte chokolade og fløde

Det stod i den opskrift jeg fandt

jeg er bestemt ikke den store kagebager så jeg har kigget nettet tyndt efter opskrifter 

Anmeld Citér

23. oktober 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Smelt chokoladen, pisk fløden til skum, bland lidt af fløden i den afkølede chokolade og rær godt, hæld chokoladen i den resterende kolde fløde og vend det sammen... Voila creme klar til brug med det samme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.