Indadvendte brystvorter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
5 svar
1 synes godt om
12. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg har indadvendte brystvorter og amme opstart var et smertehelvede ved mit første barn. 

Nu har jeg termin i denne uge og har i hele sidste uge brugt sådan nogle brystvorte formere fordi de lissom trækker mine brystvorter ud. De er bare blevet rigtig ømme og jeg smør dem med lansinoh creme men de er stadig ømme. 

Jeg er bange for at det bliver større smertehelvede men bevarer optimismen og tænker at nu er de ømme og det blir ikke værre end nu fordi jeg "hærder" dem allerede nu... 

Vil rigtig gerne høre andres erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2015

asff

Anonym skriver:

Jeg har indadvendte brystvorter og amme opstart var et smertehelvede ved mit første barn. 

Nu har jeg termin i denne uge og har i hele sidste uge brugt sådan nogle brystvorte formere fordi de lissom trækker mine brystvorter ud. De er bare blevet rigtig ømme og jeg smør dem med lansinoh creme men de er stadig ømme. 

Jeg er bange for at det bliver større smertehelvede men bevarer optimismen og tænker at nu er de ømme og det blir ikke værre end nu fordi jeg "hærder" dem allerede nu... 

Første gang jeg blev mor og ammede, var det også et kæmpe smertehelvede for mig. Jeg blødte ved hver amning, og det resulterede i at jeg brugte ammebrikker i de 10 måneder amningen stod på. Anden gang har der ikke været antydningen af sår på brystvorterne. Så amningen kører optimalt her.

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Anonym trådstarter

asff skriver:

Første gang jeg blev mor og ammede, var det også et kæmpe smertehelvede for mig. Jeg blødte ved hver amning, og det resulterede i at jeg brugte ammebrikker i de 10 måneder amningen stod på. Anden gang har der ikke været antydningen af sår på brystvorterne. Så amningen kører optimalt her.

Havde du også indadvendte brystvorter?

Brystskjold fungerede slet ikke med den første og på mit ene bryst kom brystvorten aldrig ud fordi den er for indadvendt så ammede kun fra et bryst i over et år...

Det fungerede fint efter sår og brystbetændelse med penicillin forsvandt men nøj det var hårdt 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Paddehatten

Hej med dig. 

Øv det lyder som en hård omgang første gang. Desværre er det meget almindeligt med opstartsproblemer, også selvom man ikke har indadvendte brystvorter. Det ER bare noget der kræver en indsats for de fleste.

Men hvor er det sejt, at du er så opsat på at prøve igen her med barn nr. to  

Jeg sender dig lige et link fra Ammenet. Der er en masse god info at finde og man kan også kontakte en ammerådgiver, hvis du har behov for det når baby er kommet til verden. Find dem evt. på Facebook, der får du hurtigt svar! 

Umiddelbart anbefaler de ikke at man forbereder inden fødslen, men læs selv her:

http://www.ammenet.dk/wiki/indadvendte-brystvorter

Mange hilsner

Paddehatten 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Anonym trådstarter

Paddehatten skriver:

Hej med dig. 

Øv det lyder som en hård omgang første gang. Desværre er det meget almindeligt med opstartsproblemer, også selvom man ikke har indadvendte brystvorter. Det ER bare noget der kræver en indsats for de fleste.

Men hvor er det sejt, at du er så opsat på at prøve igen her med barn nr. to  

Jeg sender dig lige et link fra Ammenet. Der er en masse god info at finde og man kan også kontakte en ammerådgiver, hvis du har behov for det når baby er kommet til verden. Find dem evt. på Facebook, der får du hurtigt svar! 

Umiddelbart anbefaler de ikke at man forbereder inden fødslen, men læs selv her:

http://www.ammenet.dk/wiki/indadvendte-brystvorter

Mange hilsner

Paddehatten 

Nu blir jeg helt i tvivl om det er det rette jeg gør 

Men den brystvorte som er den sarteste havde allerede antydning af sår ved at blive vendt ud de første par dage men efter jeg begyndte at bruge lansinoh creme er det som om huden er blevet mere ja elastisk på en måde... Og antydningerne af sår er forsvundet. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg har også haft indadvendte brystvorter og måtte bruge ammebrik. Det hjalp lidt på smerten, og efter 8-10 uger kunne jegamme uden brik!  

Mit første barn blev flaskebarn. Amningen lykkedes ikke, for jeg fik ikke hjælp nok i etableringsfasen. Men med nr 2 her var jeg forberedt, og kæmpede mig igennem..  

og det var MEGET lettere end at have et flaskebarn! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.