Tit træt, vil ikke rigtig spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
6 svar
5 synes godt om
11. oktober 2015

ung-mor-2014

Hej

min datter er igang med tænder så derfor sove hun næsten ikke, hun er træt meget tid, men sover ikke så godt pga tænder, dette går udover hendes appetit, dagpleje siger også at hun spiser lidt men ikke så meget kun engang imellem, har så sagt det nok er tænder, men kan det virkelig passe at tænderne gør hun måske kun spiser 3 gange om dagen og meget lidt? Normalt synes jeg da hun spise godt, men kan der virkelig passe at når hun er igang med tænderne at hun knap spiser?? Hun har heldigvis altid haft meget på kroppen, og har stadig, hun vejer 11,30 +/- og er 74 cm sådan ca og er 9 måneder

men det siger sp at det jo er fint, men ja igen påvirker det med tænder virkelig både søvn og appetit??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

Tøs85

ung-mor-2014 skriver:

Hej

min datter er igang med tænder så derfor sove hun næsten ikke, hun er træt meget tid, men sover ikke så godt pga tænder, dette går udover hendes appetit, dagpleje siger også at hun spiser lidt men ikke så meget kun engang imellem, har så sagt det nok er tænder, men kan det virkelig passe at tænderne gør hun måske kun spiser 3 gange om dagen og meget lidt? Normalt synes jeg da hun spise godt, men kan der virkelig passe at når hun er igang med tænderne at hun knap spiser?? Hun har heldigvis altid haft meget på kroppen, og har stadig, hun vejer 11,30 +/- og er 74 cm sådan ca og er 9 måneder

men det siger sp at det jo er fint, men ja igen påvirker det med tænder virkelig både søvn og appetit??

Det er meget forskelligt hvor meget tænder påvirker et barn! Min søn spiste ikke og havde altid 39 i feber ved hver eneste tandfrembrud.. Nogle gange kunne der gå uger før tanden endelig kom frem..

er det hver dag i længere tid hun ikke spiser så meget ville jeg nok kontakte lægen eller købe en gel på apoteket som bedøver det ømme tandkød lidt..

Håber din pige snart får appetitten tilbage..

Anmeld Citér

11. oktober 2015

ung-mor-2014

Tøs85 skriver:

Det er meget forskelligt hvor meget tænder påvirker et barn! Min søn spiste ikke og havde altid 39 i feber ved hver eneste tandfrembrud.. Nogle gange kunne der gå uger før tanden endelig kom frem..

er det hver dag i længere tid hun ikke spiser så meget ville jeg nok kontakte lægen eller købe en gel på apoteket som bedøver det ømme tandkød lidt..

Håber din pige snart får appetitten tilbage..

det svinger rigtig meget hvor meget hun spiser, men alligevel så er der lidt det er nummer to tand indenfor en måned, så det må gøre meget ondt når man sådan tænker over det? Men jo kunne være jeg skulle finde der du nævner til hende, hun får do agurk også og engan imellem sådan en bide en som kan være afkølet fra fryser, den hjælper lidt syntes jeg

Anmeld Citér

11. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
ung-mor-2014 skriver:

Hej

Ved hver tand har vores datter haft flere dage med utrolig lidt og urolig søvn. Hun har også lige som din datter næsten intet spist. Jeg tror simpelthen det gør ondt når hun spiser ved tandfrembrud, derfor vil hun helst ikke spise.

I dag har hun kun spist en halv bolle, kvart rugbrød og en lille pandekage(lavet til ære for hendes lille appetit) på en hel dag. Har tilbudt alverden. Lige fra grød til ostehaps. Hun er 15 mdr og hendes 8. Tand er ved at bryde igennem. Kan mærke på hende at hun kun spiser når hun er sulten samt stopper når sulten er væk(altså ikke når hun er mæt). 

Bare sørg for rigeligt med væske

Anmeld Citér

11. oktober 2015

ung-mor-2014

SDD skriver:

Ved hver tand har vores datter haft flere dage med utrolig lidt og urolig søvn. Hun har også lige som din datter næsten intet spist. Jeg tror simpelthen det gør ondt når hun spiser ved tandfrembrud, derfor vil hun helst ikke spise.

I dag har hun kun spist en halv bolle, kvart rugbrød og en lille pandekage(lavet til ære for hendes lille appetit) på en hel dag. Har tilbudt alverden. Lige fra grød til ostehaps. Hun er 15 mdr og hendes 8. Tand er ved at bryde igennem. Kan mærke på hende at hun kun spiser når hun er sulten samt stopper når sulten er væk(altså ikke når hun er mæt). 

Bare sørg for rigeligt med væske

Blev helt glad over det ikke bare er min pige som er sådan

tusind tak, det giver ro hos mig

Anmeld Citér

12. oktober 2015

JanUlla

Det bar træls 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Sådan har min datter også haft det hver gang... hun har 10 tænder nu og de er alle kommet to og to...

Vi fandt ud af at det hjalp med enten en lille is kort før maden eller noget flydende, f.eks. budding og mousse...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.