Hvor køber i brugt babyudstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2015

Janey

Profilbillede for Janey
T10 skriver:

Jeg ingen børn endnu, men der nogle ting som jeg altid vil købe fra ny. 

Så her får du lige en liste over de ting jeg altid vil købe fra ny 

Autostol (mindre det er gode venner eller familie man køber den brugt af)

Dyner og madrasser 

Sutteflasker og sutter til 

Puslehynde 

Stofbleer 

Voksi/kører poser 

Blespand 

Der er sikkert flere ting, men kan ikke komme i tanke om mere

Alle de ting har vi allerede fra første barn (dog er sutter til flaskerne udskiftet), så det er kun meget få ting, jeg kigger efter, og det er måske også derfor, jeg i mange tilfælde er stødt på de høje priser.

Vi havde lånt kravlegård, bæresele og skråstol til vores datter, så det skulle anskaffes denne gang, og så har vi snakket om at have bedside crib denne gang og skifte vores klapvogn ud . Det er ting, jeg egentlig synes, kunne være fine at købe brugt, men det er ikke blevet til så meget indtil videre, da jeg indtil videre er endt med at købe både bæresele og skråstol fra ny, da jeg fandt nogle på tilbud til omkring samme pris som i mange af annoncerne på dba.dk.

(jeg har dog også fundet et enkelt godt tilbud derinde og fået købt næsten ny lift til vores barnevogn til 100 kr)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2015

MortilM

Har brugt reshopper rigtig meget, der søger man netop i sit lokalområde (20 km radius). Ellers dba. 

Anmeld Citér

9. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Janey skriver:

Dem har jeg set, og jeg synes også, at den til 600 er en ok pris, men jeg bor i Jylland og kommer ikke til København inden fødslen. Jeg kan købe en helt ny i Børnebiksen til 999,- så jeg synes 800 er for meget for en brugt.

Jeg har en ide om at mange sælgere sætter deres ting til en højere pris end de forventer, da de ved at mange byder under. Så har de lidt at forhandle med. Jeg ville byde 500kr og tilbyde hurtig afhentning. Det har jeg haft meget held med

Anmeld Citér

9. oktober 2015

Janey

Profilbillede for Janey
modesty skriver:

Jeg synes at dba er det bedste sted. Det er rigtigt at visse dyre, "trendy" mærkevareting som der er få til salg af, tit sælges til en ret høj pris. Men det er stadig væsentligt billigere end nyprisen (i hvert fald da jeg købte BRIO væghængt puslebord, Leandervugge, Voksi og Manduca bæresele) OG - du skal huske den vigtige detalje at du kan sælge tingene igen til samme pris som du har givet for dem. Det gjorde jeg med alle ovenstående ting.

Jeg tror at jeg har givet cirka halv pris af nyprisen for ovenstående ting.

Det er selvfølgelig værd at have med i overvejelserne, da vi ikke skal have flere børn efter ham, der er på vej, så vi vil formentlig begynde at sælge vores ting videre efterhånden som han ikke bruger dem mere.

Jeg synes også, at cirka halvdelen af nyprisen er en fair pris, så det vil jeg også gerne give. Efter at have søgt på bedside cribs i går tænkte jeg bare, om dba er dyrere end andre steder, når jeg (ud over en enkelt til 600) ikke kunne finde nogen brugte til mindre end 800,- og jeg kan købe en ny til 999,-.

Der er selvfølgelig også nogle mærker, der er dyrere end andre, så det skal man også tage højde for, men der er f.eks. en, der vil ahve 1.500,- for en Tobi Babybay, og den fandt jeg ud af kunne købes fra ny til 1.125,-

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.