Hvornår kommer tænderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. oktober 2015

linkon

Hej, 

Min pige på 8 mnd og en uge har endnu ikke fået en tand, og jeg begynder at undre mig over om det er Normalt? Alle de andre børn på hendes alder har minimum to af de vi kender.

Så hvornår fik jeres små sine, er min lille normal?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2015

Stimap

Det er helt normalt  nogle børn er lidt længere om at få deres første tænder.. Jeg kender en del der først fik deres første ved 1 års alderen ...

Anmeld Citér

7. oktober 2015

(august)

Helt normalt.

Alle mine tre har fået deres første mere eller mindre på deres 10 mdrs dag, men tilgengæld har de så også fået 12 på knap 8 mdr, så for dem er det gået stærkt når først de er kommet. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

fruD

Den store fik den første ved omkring 7 mdr. Den mindste fik den første ved 4 måneder. Hun er nu 8 måneder og har 8 tænder. 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
linkon skriver:

Hej, 

Min pige på 8 mnd og en uge har endnu ikke fået en tand, og jeg begynder at undre mig over om det er Normalt? Alle de andre børn på hendes alder har minimum to af de vi kender.

Vores datter fik to tænder med 14 dages mellemrum da hun var 8 mdr. 

Min venindes barn er nu 14 mdr og de har ikke set skyggen af en tand endnu. 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Sandratoft

linkon skriver:

Hej, 

Vores datter var 9 måneder da hun fik sine første 2, nu er hun 15 måneder og har stadig kun de 2 Det er SÅ forskelligt hvornår de vokser ud. 

Min veninde har en datter der var omkring de 13 måneder før hun fik tænder, til gengæld fik hun 4 på én gang. 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

Kløver

linkon skriver:

Hej, 

Mine de 3 store har først fået deres ca da de var 1 år fik at vide det var meget normalt da det var forskelligt hvornår de får dem ��

Anmeld Citér

8. oktober 2015

FruStolpe

linkon skriver:

Hej, 

Vores store pige fik sin første tand lige inden hun blev 1 år.

Lillesøster er 16 1/2 måned og har stadig ikke en pløk 

Jeg har vendt det med en tandplejer og aftalt at hun får til 18 mdr og så skal der en tandlæge ind over. 

Vi har ikke travlt med at hun skal få tænder,  bare de er der inden skolestart så hun ikke bliver mobbe 

Anmeld Citér

8. oktober 2015

linkon

Tak piger :-) 

Så kan jeg stoppe med at stresse over det :-D

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.