Bedste tidspunkt for kønsscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.123 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. oktober 2015

Mila88

Hej

Vi var til en vellykket NF i mandags, så min termin er blevet endeligt fastsat til den 17. april 2016

Nu hvor min termin er fastsat gør vi os tanker om at få lavet en kønsscanning inden MD scanning, og her er mit spørgsmål;

Hvornår i graviditeten er det bedste tidspunkt at få lavet en kønsscanning?

Jeg kan læse mig frem til, at mange scanningsklinikker tilbyder at lave kønsscanninger fra 14+0. Men jeg tænker, at det er meget tidligt?

Hvornår har i andre fået lavet kønsscanninger og har de holdt stik?

Vi har egentlig booket en tid den 22. hvor jeg så vil være 14+4, men jeg er tvivl om vi skal udskyde den til senere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2015

M&J87

Mila88 skriver:

Hej

Vi var til en vellykket NF i mandags, så min termin er blevet endeligt fastsat til den 17. april 2016

Nu hvor min termin er fastsat gør vi os tanker om at få lavet en kønsscanning inden MD scanning, og her er mit spørgsmål;

Jeg kan læse mig frem til, at mange scanningsklinikker tilbyder at lave kønsscanninger fra 14+0. Men jeg tænker, at det er meget tidligt?

Vi har egentlig booket en tid den 22. hvor jeg så vil være 14+4, men jeg er tvivl om vi skal udskyde den til senere? 

Jeg var da jeg var 14+2, og det viste en dreng, og jeg har en dreng. De udtaler sig ikke hvis de er i tvivl

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Sophia'smor

Jeg var 14+0

og der var ingen tvivl, vi venter os endnu en prinsesse,

Anmeld Citér

7. oktober 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

14+0 Ingen tvivl om kønnet. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Nat25

Jeg var 14+4 og vi venter en prinsesse ❤️

Han sagde på klinikken at han ikke ville udtale sig, hvis han ikke var helt sikker på kønnet, så det kan du sagtens gøre! Det giver en dejlig fornemmelse �� Held og lykke til dig! 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Steffecph

14+0 den sagde pige.. Og ud kom en pige.. De var meget grundige :-) 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

De udtaler sig ikke hvis de ikke er sikre.. 

Personligt ville jeg nok vente til en uge 16-17 stykker. 

Jeg syntes der var SÅÅÅÅ lang tid mellem NF og MD så for os var det fantastisk at der lige var en scanning i midten - det gjorde ventetiden lidt nemmere - men jeg ville ikke mene der var nogen scanningsmæssig grund til at vente senere end 14+0. 

Men hvis en klinik siger de kan se kønnet fra 14+0 så udtaler de sig ikke hvis ikke de er sikre og er de i tvivl så får du en ny scanning. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Benjamins'mor

Mila88 skriver:

Hej

Jeg fik 14+2, hun kunne tydeligt se kønnet (pige) og vi fik samme køn afvide til MD. Man kunne både se ansigt, arme og ben mv. Hun sagde at jo længere hen man kommer, så kan man ikke se hele baby på skærmen, men kun dele og skal så flytte scanneren rundt for at se resten. 

Det lignende en rigtigt baby synes jeg selv, lidt alien agtig og tynd, men en baby.

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Looni

Mila88 skriver:

Hej

Vi var til kønsscanning 14+2 og fik af vide det var en dreng. Samme besked fik vi da vi var til MD-scanning. 

- om det er korrekt finder jeg lige straks ud af, er 39+6 i dag, men det satser jeg stærkt på, da to forskellige uafhængigt af hinanden har sagt det er en dreng der gemmer sig derinde. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Babysoon

Vi var til scanning i dag 14+0 og hverken scanningsjordemoderen eller os selv var i tvivl om der gemmer sig en dreng 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.