Read the baby, not the books.
Vi har brugt slyngevugge til vores søn, som i dag er 4 år gammel, han sov alle sine middags lure i den fra han var sød til han blev 3 år.
Jeg vil til en hver tid anbefale den, den lille faldet i søvn nemt og den er let at tage med dig alle steder.
Angående ergonomi vil jeg sige at det er en meget naturlig ryg stilling babyer får I den, da de jo når de ligger i mors mave også er bøjet lidt i ryggen, så det faktisk mere ergonomisk end en flad hård madras....
Når vi så snakker ergonomi, hvorfor er der så ikke meget mere kritik af bære seler hvor barnet bliver båret med alt din vægt i skridtet og en uergonomisk stilling (ved de bæreseler står der endda at barnet ikke må sige i den mere end fx 20 min)
Med hensyn til baby ikke kan bevæge sig frit, det delvist korrekt, baby kan kun sove på ryggen, men det er også sundhedsstyrelsens anbefaling. Der er intet der kommer ind foran hovedet i slyngevuggen, synes baby ligger fantastisk i den og det er en naturlig bevægelse for baby at vugge, det minder om den fornemmelse baby havde i mors mave.
Jeg synes ikke man på det her punkt skal lytte til alle mulige andre menneskers negative syn på den slags. Kan du lide tanken om en slyngevugge og kan du se en god idé med den, så synes jeg du skal gå efter din mave fornemmelse, hvis baby elsker den, så er det jo hvad det duer for jer.
En slyngevugge er ikke farlig.
Anmeld
Citér