Moderkageprøven....når den ender godt!! Min historie....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. september 2009

lisbethita

Kære alle,

Dejligt det går så godt for mange af jer med NF scanningerne. Men vi er jo også nogen, der åbenbart ikke er helt unge mere, som desværre går hen og får et meget lavt tal til NF scanningen... og for disse smukke kvinder, vil jeg gerne slå et slag...

Her er min historie... Vi blev ret hurtigt gravide efter pillerne var smidt. Skønt. Jeg var først til terminsscanning og alt så normalt ud. Ugen efter skulle vi til NF scanning. Babyen så normal ud, men blodprøven havde et stort udslag, som trods mine kun 32 år viste et lavt tal på 162. Jeg var chokkeret. Jeg ryger ikke, er tynd, spiser sundt, dyrker motion og det hele... Og jeg følte, at jeg havde fejlet. Værre var, at vi stod dagen efter og skulle 10 dage til Tyrkiet, så jeg måtte pænt vente 11 dage med at få foretaget undersøgelsen. Det var nogle dage med mange tanker og det var sgu hårdt, ja det var! Men jeg valgte at være positiv, fordi det går godt i langt de fleste tilfælde. Prøven blev taget....og det gjorde sgu lidt ondt, men var hurtigt overstået.

For to dage siden fik jeg så endeligt svaret: DET VAR POSITIVT!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og alt er normalt!! Endnu vildere, så fik vi kønnet at vide. DET BLIVER EN LILLE PRINSESSE..... Åh gud, I aner ikke, hvor glade vi blev over, at den var rask og normal.

Så piger....som kommer i højrisiko gruppen - fortvivl ikke, fordi lægerne siger selv, at det er meget meget sjældent, at det går galt! Tro på jeres intuision og vær positive!!

Og jer, som har fået flotte tal!! Det er bare super! Bare husk at støtte os, som kommer igennem denne følelsesmæssige rutchetur. Det gjorde mine venner herinde på baby.dk og det er jeg dem dybt taknemmelig for! TAK!!!

Held og lykke til alle!!

Kærligst Lisbeth, nu i 14 + 4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Henriette72

Åh, 10000000 gange tillykke. Det var da en dejlig besked at få

Jeg fik foretaget en fostervandsprøve i min sidste graviditet, i uge 20 (tror jeg det var), da Selmas tarme var hvide til MD. Det er bestemt ikk sjovt at skulle gå rundt og vente på om det er "knald eller fald". Jeg var på det tidspunkt 34 år og følte at det var min skyld fordi jeg var så gammel...
Men da jeg så fik beskeden at hun var helt rask og vi også ventede en prinsesse, var der intet i verden der kunne gøre mig noget...

Sidder og får helt tårer i øjene bare ved at tænke tilbage på det.... Ihhh de der l**** hormoner...

Ha' en rigtig dejlig week-end.

Henriette 14+5

Anmeld

18. september 2009

Rebecca79

Hej Lisbeth

Stort tillykke med at alt bare er som det skal være og i venter en dejlig lille prinsesse. Skønt så skønt.
Det var jo dagens gode historie synes jeg. Man bliver hurtig meget bekymret for om alt er som det skal være. Derfor er det også bare SÅ dejligt med sådan en god historie som kan være med til at mane nogle af de mange skræmme historier i jorden så vi ikke går rundt og bekymre os unødigt.

Håber du får en fantastisk graviditet herfra, det fortjener du.

Rigtig god weekend.

Rebecca 16+3

Anmeld

19. september 2009

lisbethita

Henriette72 skriver:

Åh, 10000000 gange tillykke. Det var da en dejlig besked at få

Jeg fik foretaget en fostervandsprøve i min sidste graviditet, i uge 20 (tror jeg det var), da Selmas tarme var hvide til MD. Det er bestemt ikk sjovt at skulle gå rundt og vente på om det er "knald eller fald". Jeg var på det tidspunkt 34 år og følte at det var min skyld fordi jeg var så gammel...
Men da jeg så fik beskeden at hun var helt rask og vi også ventede en prinsesse, var der intet i verden der kunne gøre mig noget...

Sidder og får helt tårer i øjene bare ved at tænke tilbage på det.... Ihhh de der l**** hormoner...

Ha' en rigtig dejlig week-end.

Henriette 14+5

Hej Henriette,

Tusind tak for dit svar på mit indlæg. Det er altid så dejligt at se, at andre har prøvet det samme. Det er så dejligt for dem, som kommer igennem det uden problemer, men det er hårdt, når man uventet oplever at skulle sætte spørgsmålstegn ved ens graviditet. Man har jo ingen garantier. Hverken nu eller senere i graviditeten....ja eller senere i livet for den sags skyld.

Dejligt du også har prøvet at få det positive svar og dejligt du gad dele det med mig og alle de andre. Morsomt, at vi faktisk har termin næsten samtidigt. Min første termin var 19/3, så blev det 15/3 og sidst blev den rykket en dag til 16/3.  Jeg har nu også været til jordmoder for første gang. Vildt...og skønt at få talt lidt ud om det hele.

Held og lykke resten af graviditeten :-) Og igen tusind tak fordi du også delte dine oplevelser med mig/ de andre.

Kærligst Lisbeth :-) i dag.... 14 + 5 i dag, lørdag.

Anmeld

19. september 2009

lisbethita

Rebecca79 skriver:

Hej Lisbeth

Stort tillykke med at alt bare er som det skal være og i venter en dejlig lille prinsesse. Skønt så skønt.
Det var jo dagens gode historie synes jeg. Man bliver hurtig meget bekymret for om alt er som det skal være. Derfor er det også bare SÅ dejligt med sådan en god historie som kan være med til at mane nogle af de mange skræmme historier i jorden så vi ikke går rundt og bekymre os unødigt.

Håber du får en fantastisk graviditet herfra, det fortjener du.

Rigtig god weekend.

Rebecca 16+3

Hej Rebecca,

Tusind tak for dit søde svar på mit indlæg. Dejligt at mærke andre også glæder sig over ens glæder.

Det er så sandt så sandt. Vi bekymrer os meget nu og det bliver nok ikke bedre, når først barnet er født :-) Vi må nok hellere vænne os til det. Men det er da virkeligt hårdt at være tvunget til at sætte spørgsmålstegn ved ens graviditet. Man har gjort så så mange tanker....så mange drømme sættes igang...og så mange forventninger. Jeg kan huske, at jeg tænkte....hvad nu med alt det..."hvis nu..."?? Hvor skal man gøre alt det? Det var simpelthen for uoverskueligt at tænke på, så derfor valgte jeg at være positiv. Det kommer man som regel længst med.

Dejligt man nu kan begynde at glæde sig igen. Vi er allerede begyndt at tænke på navne... ha ha.

Rigtig god weekend til dig :-) Og igen tak for dit svar.

Kærligst Lisbeth :-)

Anmeld

22. september 2009

Karo

Ja vi kan desværer ikke alle få positive svar på nakkefolds scaningen

Men der er jo ikke andet at gøre end at håbe på at alt er ok, og som du skriver så er det heldigvis sådan i de fleste tilfælde.

Men en ting der er rat når man står i den situation, det er at høre andres historier som har haft en god slutning. Det har helt sikkert hjulpet mig.

Anmeld

23. september 2009

lisbethita

Karo skriver:

Ja vi kan desværer ikke alle få positive svar på nakkefolds scaningen

Men der er jo ikke andet at gøre end at håbe på at alt er ok, og som du skriver så er det heldigvis sådan i de fleste tilfælde.

Men en ting der er rat når man står i den situation, det er at høre andres historier som har haft en god slutning. Det har helt sikkert hjulpet mig.

Ihh du har så ret, så ret!! Det var også årsagen til, at jeg skrev det indlæg.

Jeg talte i dag med en kollega, som har fået foretaget samme undersøgelse som os. Hun sagde, at vi ikke skulle være bekymrede for prøve to. Noget af det de undersøger er andre kromosonfejl. Mange normale mennesker har små kromosomfejl, som forældrene også har, men som de aldrig har vidst og ikke har opdaget. Så det er altså småting, det handler om....

Jeg håber at få svar i næste uge... det må du også få?? Eller senest ugen efter, men der er jeg i Frankrig på arbejde, så jeg håber det kommer inden.

Tak igen, fordi du deler dine oplevelser med mig...

Stort knus fra Lisbeth

Anmeld

25. september 2009

Valle81

That's my girl:0)

Anmeld

26. september 2009

lisbethita

Valle81 skriver:

That's my girl:0)

, he he!! Yes nu er det sgu bekræftet, at alt er normalt!! KNUS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.