Kære alle,

Dejligt det går så godt for mange af jer med NF scanningerne. Men vi er jo også nogen, der åbenbart ikke er helt unge mere, som desværre går hen og får et meget lavt tal til NF scanningen... og for disse smukke kvinder, vil jeg gerne slå et slag...
Her er min historie... Vi blev ret hurtigt gravide

efter pillerne var smidt. Skønt. Jeg var først til terminsscanning og alt så normalt ud. Ugen efter skulle vi til NF scanning. Babyen så normal ud, men blodprøven havde et stort udslag, som trods mine kun 32 år viste et lavt tal på 162. Jeg var chokkeret. Jeg ryger ikke, er tynd, spiser sundt, dyrker motion og det hele... Og jeg følte, at jeg havde fejlet. Værre var, at vi stod dagen efter og skulle 10 dage til Tyrkiet, så jeg måtte pænt vente 11 dage med at få foretaget undersøgelsen. Det var nogle dage med mange tanker og det var sgu hårdt, ja det var! Men jeg valgte at være positiv, fordi det går godt i langt de fleste tilfælde. Prøven blev taget....og det gjorde sgu lidt ondt, men var hurtigt overstået.
For to dage siden fik jeg så endeligt svaret: DET VAR POSITIVT!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og alt er normalt!! Endnu vildere, så fik vi kønnet at vide. DET BLIVER EN LILLE PRINSESSE..... Åh gud, I aner ikke, hvor glade vi blev over, at den var rask og normal.
Så piger....som kommer i højrisiko gruppen - fortvivl ikke, fordi lægerne siger selv, at det er meget meget sjældent, at det går galt! Tro på jeres intuision og vær positive!!
Og jer, som har fået flotte tal!! Det er bare super! Bare husk at støtte os, som kommer igennem denne følelsesmæssige rutchetur. Det gjorde mine venner herinde på baby.dk og det er jeg dem dybt taknemmelig for! TAK!!!
Held og lykke til alle!!
Kærligst Lisbeth, nu i 14 + 4