Didde85 skriver:
Okay så er jeg alligevel heldig nok. Det er lidt sjovt at høre andre børns/familiers mønster.
Om natten sover Vega 20-7 uden opvågninger men til gengæld så sover hun ikke længe om dagen hun sover ca. 20-45min 3 gange så der er man meget på. Men er virkelig taknemmelig over natten.
Sådan var min store pige, og er egentlig stadig nu hun er 3,5 - altså sover som en sten om natten (hun sover jo så ikke mere om dagen).
Min dreng på 7 mdr er helt modsat - han tager 3 lure om dagen (også da han var 5 mdr). Somregel er de første 2 af 1,5-2 timer, og så 40 min sidst på eftermiddagen. Så sover han fra 19-06 men med en del opvågninger, ca hver 2-3.time. Nogle gange kan jeg få ham til at sove igen med sutten, men de fleste gange vil han have mad, og sover ikke igen førend jeg giver efter (jeg har skam brugt mange nætter på at kæmpe, det er bare pointless når han efter 1 time stadig ikke sover). Hvis jeg ikke får ham bøvset af, vågner han igen efter 1 time og skriger fordi bøvsen presser på. Så jeg får godt nok ikke meget søvn, nogle gange når jeg end ikke at falde i søvn inden han vågner igen. I weekenden kan min mand tage lidt over, men i løbet af ugen er der jo bare ikke noget at gøre.
Personligt tror jeg det er et spørgsmål om de er A eller B mennesker, og derfor ikke noget man kan ændre på. Jeg kan godt huske jeg synes det var hårdt dengang med min pige - man får jo slet ikke noget pusterum i løbet af dagen. Men nu efter 7,5 mdr uden søvn vil jeg godt nok give MEGET for at bytte 
Anmeld
Citér