Fælles lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.642 visninger
13 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2015

Anonym trådstarter

Håber nogen kan hjælpe

Min x og jeg har et fælleskøn på godt 5500 kr, den ting vi har kæbt for de penge står hos min x og han vil gerne have den ting.

Men nu er problemet at han vil ikke betale gælden og jeg vil heller ikke betale da jeg jo ikke har glæde af den tinge vi købte sammen.

Vi ryger i inkasso om ca 10 dage og jeg har snakket med dem vi skylder lånet om at få delt gælden op men det kan de ikke da vi begge hæfter solidarisk og jeg ved at hvis jeg betaler af på den så vil de kræve pengene af mig også får jeg aldrig den ting at se som jeg betaler af på. Det gider jeg ikke! Og jeg kan ikke få den ting hjem da min x ikke vil udlevere den.

hvad sker der når vi kommer i inkasso? 

Jeg behøver ikke svare på andet end det, og folk som dømmer bedes om at lukke dette indlæg

på forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

Love2

Anonym skriver:

Håber nogen kan hjælpe

Min x og jeg har et fælleskøn på godt 5500 kr, den ting vi har kæbt for de penge står hos min x og han vil gerne have den ting.

Men nu er problemet at han vil ikke betale gælden og jeg vil heller ikke betale da jeg jo ikke har glæde af den tinge vi købte sammen.

Vi ryger i inkasso om ca 10 dage og jeg har snakket med dem vi skylder lånet om at få delt gælden op men det kan de ikke da vi begge hæfter solidarisk og jeg ved at hvis jeg betaler af på den så vil de kræve pengene af mig også får jeg aldrig den ting at se som jeg betaler af på. Det gider jeg ikke! Og jeg kan ikke få den ting hjem da min x ikke vil udlevere den.

hvad sker der når vi kommer i inkasso? 

Jeg behøver ikke svare på andet end det, og folk som dømmer bedes om at lukke dette indlæg

på forhånd tak 

Jeg ville Bide i den sure æble og betale det 5500 kr. det er dumt på den måde at ryge i rki eller risikere at renterne kommer på så i stedet for at betale 5500 kr så kan i ende med at betale meget mere. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Mamalou

http://gaeld.taenk.dk/gode-raad-om-gaeld/inkasso

Jeg ville bide i det sure æble og betale - og betragte det som dyre lærepenge selvom det mildt sagt er sur r.. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Mamalou

Love2 skriver:

Jeg ville Bide i den sure æble og betale det 5500 kr. det er dumt på den måde at ryge i rki eller risikere at renterne kommer på så i stedet for at betale 5500 kr så kan i ende med at betale meget mere. 

Lige mine ord Alternativet er langt værre end at betale de 5500 kr 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Anja82

Jeg forstår sagtens at du ikke mener at du burde betale, men gør det og lad ham beholde tingen... Det er pisse bittert, men hellere det end at ryge i rki...

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Cvbn

Det der sker er, at inkassofirmaet pålægger renter og gebyrer på jeres gæld og så sender de et brev og beder jer betale eller indgå en afdragsordning. I vil blive registreret i RKI og bliver slettet igen, når gælden er betalt. 

Betaler I stadig ikke, vil de forsøge at kontakte jer både på telefon og ved at møde op på adressen.

Herefter kan I blive indkaldt til fogedretten, som kan pålægge jer afdrag udfra jeres budget. Ejer I noget fx en bil, vil de tage pant i den. Ejer I intet, kan de ikke rigtig gøre noget, hvis I fortsat nægter....

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Cvbn

I vil i øvrigt altid hæfte for hele gælden begge to og kan ikke dele det op; det er desværre hele pointen med at lave et fælleslån...

Anmeld Citér

2. oktober 2015

drabo

Profilbillede for drabo

synes du skal prøve x'en en gang til. Og ja ellers tilslutter jeg mig de andre, betal - lav en afdragsordning, hvis du ikke har pengene nu. Det bliver så meget dyrere, ubehageligere og besværligere i det lange løb at lade være - det er pisse uretfærdigt at du også rammes, når nu x'en har tingen og nægter at betale - men de 5000 kan nemt blive til 10 eller 20, hvis i bare lader stå til og at komme i RKI er absolut heller ikke lykken.

Anmeld Citér

3. oktober 2015

Noneother

Cvbn skriver:

Det der sker er, at inkassofirmaet pålægger renter og gebyrer på jeres gæld og så sender de et brev og beder jer betale eller indgå en afdragsordning. I vil blive registreret i RKI og bliver slettet igen, når gælden er betalt. 

Betaler I stadig ikke, vil de forsøge at kontakte jer både på telefon og ved at møde op på adressen.

Herefter kan I blive indkaldt til fogedretten, som kan pålægge jer afdrag udfra jeres budget. Ejer I noget fx en bil, vil de tage pant i den. Ejer I intet, kan de ikke rigtig gøre noget, hvis I fortsat nægter....

Må lige rette lidt her. Ja. De kan tage pant i eventuelle værdier i har, men de kan aldrig trække en afdragsordning ned over hovedet på folk, med mindre vi snakker gæld til det offentlige. Enhver afdragsordning indgået i fogedretten er 100% frivillig. 

Når det så kommer til det med "tingen". Så havde jeg betalt den ja. Men du kan være sikker på at jeg havde sørget for at få den ting med mig. Og det kunne han jo så prøve at forhindre alt det han ville. Det ville ikke nytte meget. Folk kan kun bruge dig som dørmåtte hvis DU lader dem tørre fødderne af på dig. 

Anmeld Citér

17. juli 2024

lekor111

En gensidig lån kan være en god løsning mellem venner eller familie, men det kan også føre til udfordringer, hvis pengene ikke bliver betalt tilbage til tiden. Hvis du står i en situation, hvor din ven eller familiemedlem ikke betaler tilbage, kan det være en god idé at få hjælp fra et professionelt inkassofirma somDe sikrer hurtigere og mere fleksibel sagsbehandling, hvilket øger dine chancer for at få pengene hjem hurtigt og effektivt. Dansk Inkasso tilbyder løsninger, der er specielt tilpasset din situation, så du undgår at smide gode penge efter dårlige og sikrer, at det altid er skyldneren, der betaler omkostningerne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.