Rki lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg sagsøge min partner?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

904 visninger
3 svar
3 synes godt om
2. oktober 2015

Denlillepige

RKI lån

Jeg er havnet i en meget træls situation. Min Kæreste er lige flyttet fra mig og vores lille pige på 3 måneder. Jeg fik et brev fra et inkassofirma og konfronterede ham med det. Han blev tosset og stormede ud og jeg har ikke set ham siden. Vi har været sammen i 4 år og alt gik rigtig fint indtil min kæreste begyndte at spille online poker. Han startede med at vinde rigtig mange penge næsten 80 tusind kroner. Han købte gaver til mig og vi fik nyt tv og alt var rigtig godt. Lige pludselig blev han let meget iritabel. Han holdte op med at arbejde da han var overbevist om at han kunne leve af at spille poker.

Han har altid styret økonomien og han har haft mit nemid med nøgler etc. Nu har jeg så fundet ud af at han har lånt masser a penge i begge vores navne. Når får jeg rykkere fra højre og venstre og jeg har ikke mulighed for at betale afdragene på alle de lån. Nogle af lånene er de såkaldte sms lån og renterne er helt åndsvagt dyre. Vi bor i en lejelejlighed og jeg ved ikke om vi er bagud med huslejen og jeg frygter at min datter og jeg kan risikere at blive hjemløse. Er der nogen der ved hvor man kan få et RKI lån så jeg kan betale det vi skylder? Er der nogen der ved om jeg kan kræve nogle penge tilbage af ham når jeg ikke vidste hvad han gjorde? Jeg overvejede om jeg kunne få et kreditkort trods RKI men den info side om RKI siger at man ikke kan låne nogle penge når man står i RKI hvilket jeg er ret sikker på at jeg gør.

Please hjælp mig jeg er så stresset og det går ud over min datter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

Sedigfor

Ik for at trampe på en der allerede ligger ned men for Gud skyld, ALDRIG lad andre have dine personlige oplysninger, håber på det bedste for dig og din datter og i finder ud af det, eller dig og din eks/kæreste kan finde ud af det på en god måde. Jeg havde personligt sparket hans nosser af .. 

Alt håb og lykke på din vej! (:

Anmeld

2. oktober 2015

Sophie90

Denlillepige skriver:

RKI lån

Jeg er havnet i en meget træls situation. Min Kæreste er lige flyttet fra mig og vores lille pige på 3 måneder. Jeg fik et brev fra et inkassofirma og konfronterede ham med det. Han blev tosset og stormede ud og jeg har ikke set ham siden. Vi har været sammen i 4 år og alt gik rigtig fint indtil min kæreste begyndte at spille online poker. Han startede med at vinde rigtig mange penge næsten 80 tusind kroner. Han købte gaver til mig og vi fik nyt tv og alt var rigtig godt. Lige pludselig blev han let meget iritabel. Han holdte op med at arbejde da han var overbevist om at han kunne leve af at spille poker.

Han har altid styret økonomien og han har haft mit nemid med nøgler etc. Nu har jeg så fundet ud af at han har lånt masser a penge i begge vores navne. Når får jeg rykkere fra højre og venstre og jeg har ikke mulighed for at betale afdragene på alle de lån. Nogle af lånene er de såkaldte sms lån og renterne er helt åndsvagt dyre. Vi bor i en lejelejlighed og jeg ved ikke om vi er bagud med huslejen og jeg frygter at min datter og jeg kan risikere at blive hjemløse. Er der nogen der ved hvor man kan få et RKI lån så jeg kan betale det vi skylder? Er der nogen der ved om jeg kan kræve nogle penge tilbage af ham når jeg ikke vidste hvad han gjorde? Jeg overvejede om jeg kunne få et kreditkort trods RKI men den info side om RKI siger at man ikke kan låne nogle penge når man står i RKI hvilket jeg er ret sikker på at jeg gør.

Please hjælp mig jeg er så stresset og det går ud over min datter.

Jeg er ret sikker på at du ikke har nogle lånemuligheder når du er i et skyldner register. Men jeg ved at du på Experia.dk kan se præcis hvad du står i rki for, så du ihvertfald kan få et overblik. Man kan også få gældshjælp, som ganske vidst koster penge, men vil spare dig penge i det lange løb :-) 

det lyder som en rigtig træls situation og jeg håber for dig at i finder ud af det, både for din og din datters skyld :-) 

Anmeld

2. oktober 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

tråden er låst. 

/staff

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.