Sættes igang vs kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. oktober 2015

Os&lilledig

Min basse er MEGET stor i maven..!! Som i 30 % større end gennemsnittet. Der er ikke tvivl om termins dato grundet inseminering. Lægen siger så "det kan blive nødvendigt med kejsersnit " og så tænker jeg.. Er det slet ikke muligt at få lunge modner og blive sat igang lidt før..? vil så frygtelig gerne føde selv!!!! Især fordi de siger at jeg ikke har noget lumbal væske til at kunne lægge epidural blokade og jeg derfor vil skulle være i fuld narkose vil gerne høre folks erfaringer, inden scanningen om 2 uger hvor vi skal aftale nærmere, så jeg ved hvad mulighederne har været for andre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2015

Christine

Os&lilledig skriver:

Min basse er MEGET stor i maven..!! Som i 30 % større end gennemsnittet. Der er ikke tvivl om termins dato grundet inseminering. Lægen siger så "det kan blive nødvendigt med kejsersnit " og så tænker jeg.. Er det slet ikke muligt at få lunge modner og blive sat igang lidt før..? vil så frygtelig gerne føde selv!!!! Især fordi de siger at jeg ikke har noget lumbal væske til at kunne lægge epidural blokade og jeg derfor vil skulle være i fuld narkose vil gerne høre folks erfaringer, inden scanningen om 2 uger hvor vi skal aftale nærmere, så jeg ved hvad mulighederne har været for andre

Jeg ved af erfaring og fra samtaler med flere jordemødre at igangsættelse ofte ender i ks alligevel. Og det er virkelig super, super hårdt at blive sat i gang for mange fødende.

Umiddelbart tror jeg det er bedst for baby og dig selv at blive i maven så lang tid som muligt, selv om det selvfølgelig er hårdt at få ks.

Mange har også gode oplevelser med ks 

Anmeld Citér

1. oktober 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Os&lilledig skriver:

Jeg havde personligt en forfærdelig oplevelse med igangsættelse. Jeg vil under INGEN  omstændigheder sættes igang når jeg engang skal have nr 2... Skulle det kommer dertil hvor jeg ikke går i fødsel af mig selv vil jeg foretrække et kejsersnit. Men igen, det var også en utroligt dårlig oplevelse. 

Jeg kender mange der har haft en rigtig god oplevelse med at blive sat igang.

Anmeld Citér

1. oktober 2015

Os&lilledig

Christine skriver:

Jeg ved af erfaring og fra samtaler med flere jordemødre at igangsættelse ofte ender i ks alligevel. Og det er virkelig super, super hårdt at blive sat i gang for mange fødende.

Umiddelbart tror jeg det er bedst for baby og dig selv at blive i maven så lang tid som muligt, selv om det selvfølgelig er hårdt at få ks.

Mange har også gode oplevelser med ks 

Hvis jeg kunne være vågen under KS, så ville jeg med glæde gøre det. Men jeg forstiller mig bare ikke at det er særlig sundt for psyken eller tilknytningen at være sovende imens han kommer  ud derfor mit store dilemma. 

Anmeld Citér

1. oktober 2015

Christine

Os&lilledig skriver:

Hvis jeg kunne være vågen under KS, så ville jeg med glæde gøre det. Men jeg forstiller mig bare ikke at det er særlig sundt for psyken eller tilknytningen at være sovende imens han kommer  ud derfor mit store dilemma. 

Det kan jeg virkelig godt forstå. Jeg håber også andet kan lade sig gøre.

Hvor skal du føde henne?

Anmeld Citér

1. oktober 2015

Mata

Jeg blev sat igang og jeg havde en god oplevelse ved det. Godt nok fik jeg vestorm så jeg måtte have en blokade, men ellers en god oplevelse

Anmeld Citér

1. oktober 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg blev sat igang første gang og havde en virkelig god oplevelse 

Ønsker osse at blive sat igang denne gang jeg fik dog epodoral blokade inden v droppet blev sat i 

Vis jeg var dig ville jeg snakke med lægen om det og se om du ikke godt kan blive sat igang så du kan være vågen og se din baby med det samme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.