Lillesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
4 svar
17 synes godt om
30. september 2015

Kris89

hej. 

Jeg har stort set ikke været aktiv herinde siden min søns fødsel for to år siden. 

Men nu kom lillesøster altså til verden. 

38+6

dagen før havde jeg kaldt manden hjem fra job til middag og mine forældre blev hidkaldt og skulle hente vores søn til overnatning. Nu kører det. 

Hen på eftermiddagen faldt jeg i søvn på sofaen og da jeg vågnede var alle tegn på fødsel væk. 

Manden og jeg blev dog enige om at Jacob lige så godt kunne blive hos mormor og morfar og så kunne vi have en hyggeaften alene. 

Om natten vågnede jeg et par gange med veer, men faldt i søvn når de var slut så jeg tænkte det bare var snyd. 

Klokken 5 vågnede jeg igen ved en ve og bestemte mig for at stå op. 

Pludselig begyndte veerne med 5-7 minutters mellemrum, men ikke sådan voldsomt kraftige. Valgte at gå i bad, da jeg havde fået at vide jeg ikke måtte vente for længe med at komme ind fordi fødslen af min søn gik så stærkt. 

7.30 kom vi på fødegangen. Da vi kom derop begyndte veerne at stramme lidt, men stadig ikke som jeg huskede dem med Jacob. 

4 cm åben - blev vildt overrasket, havde tænkt max 0,5 cm. 

Så ind på fødestuen med mig og i badekar, fordi det tog de værste smerter sidst. 

Ca. 9.45 faldt hjertelyden på lillesøster og jeg følte jeg skulle presse, så kom op af vandet. 

10 cm åben. Og nu klar til fødsel. 

Jdm tog vandet og pressetrangen var helt vildt også mere end med Jacob. 

Hjertelyden faldt stadig lidt på lillesøster så bagvagt blev tilkaldt og også narkoselæge. 

Hun var stjernekigger. 

De rykkede og ruskede noget i mig. Først skulle jeg på siden, så tilbage igen og følte bare intet der skete. 

10.12 - Sugekoppen blev fundet frem, men lige i det samme fik jeg en ve og hun kom ud. Jeg kan læse i min journal at hun havde navlestrengen viklet stramt om halsen. 

Heldigvis var alle tal fine på hende med det samme hun kom ud og hun var selvfølgelig helt perfekt. 

2915 g. 

51 cm.

ren lækkerbisken i en lynfødsel.

veerne var meget lettere at arbejde med denne gang end sidst, til gengæld var de 20 minutters pressefase FORFÆRDENTLIG! 

I får lige et billede af storebror også, som på onsdag fylder to år 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2015

Benjamins'mor

Stort tillykke med hende

Anmeld Citér

30. september 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Stort tillykke med lillesøster

Anmeld Citér

30. september 2015

hekran

Profilbillede for hekran

Hjertelig tillykke med dem begge to. Smukke smukke børn!

Anmeld Citér

30. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14

Stort tillykke med dem begge to!!!!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.