hvornår skal jeg se efter en vuggestue/dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2015

Denførste

Hej alle mødre derude.

hvornår var i ude og se på vuggestuer osv, til jeres barn? 

Og hvilke spørgsmål( både kritiske og positive ) stildte i dem? 

Er der nogen som hellere heller mod privat eller kommunalt?

skriv endeligt jeres egne erfaringer og bekymringer.

ps er fra Hillerød, så hvis nogen har gode oplevelser eller dårlige med noget her fra så SKRIV det endeligt. Det gælder trådsalt mit barns trivsel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Mor1986

Hos vores kommune skrives barnet op kort tid efter fødslen. Når du så får tilbudt plads tager man ud og ser det. 

Jeg hælder til dagpleje. Og for mig er det lige meget om det er privat eller kommunalt. Men jeg går ind for få børn og mere tid. Og så har de bare hjemlige omgivelser omkring en hvilket undersøgelser viser er bedst. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Abracadabra

For mig var fleksibilitet helt utroligt vigtigt. Jeg arbejder i skiftehold, og jeg havde især med vores store datter glæde af at aflevere kl 14, inden jeg tog på vagt. 

Den fleksibilitet har et mindre sted jo ikke, der skal dagen starte på et bestemt tidspunkt. 

Jeg sætter derudover pris på faguddannet personale, så for mig var vuggestue det naturlige valg. 

I dagplejen skal små børns søvnrytme enten tilpasses de stores, ellers skal man acceptere, at de store ikke kommer ud af huset de første mange måneder efter en babys ankomst. Begge dele er skidt. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Carina:-)

Vi gik efter en mindre inst og går helt klart ind for vuggestue.

Børnene bliver passet af fagpersonale og det er de samme personer de møder hvorimod i dp kan de blive kastebolde pga ferie og sygdom.

+ at de ri vuggestue er der flere hænder i en dp er der kun en og hvis der så er 3 der har en træls dag....Og at man ikke kan regne med at der er nogen på ens barns alder og er især probmematisk i forhold til leg og udvikling. 

I vuggestue er der meget fokus på udvikling og handleplaner og det syntes vi var et stort + og vores rollinger elskede musik og rytmik som var fast på ugeplanen. 

Men ud og kigge og mærk efter .

Anmeld Citér

29. september 2015

modesty

Hej alle mødre derude.

hvornår var i ude og se på vuggestuer osv, til jeres barn? 

Og hvilke spørgsmål( både kritiske og positive ) stildte i dem? 

Er der nogen som hellere heller mod privat eller kommunalt?

skriv endeligt jeres egne erfaringer og bekymringer.

ps er fra Hillerød, så hvis nogen har gode oplevelser eller dårlige med noget her fra så SKRIV det endeligt. Det gælder trådsalt mit barns trivsel. 

I Københavns kommune skal man skrive op inden baby fylder 4 mdr. Ved ikke om det er det samme i alle kommuner.

Jeg var ude at se på steder da jeg var højgravid (tænkte at det var nemmere end med en lille baby), men de fleste tager ud og ser steder efter baby er født.

Jeg så på steder som jeg havde fået anbefalet og steder som lød gode ud fra deres hjemmeside. 

M.h.t. om privat er bedre end kommunalt, tror jeg at det afhænger meget af det enkelte sted. En del af de private har en meget klar pædagogisk profil (f.eks Steiner-vuggestuer) og det har den fordel at personalet er super dedikerede. Desuden vil normeringen i de private institutioner ofte ligge i den gode ende. Men der er sikkert også private steder i den ikke så gode ende af skalaen.

EDIT: jeg kan se at andre opfatter "privat" som dagpleje. Jeg opfatter det som at du spørger om forskelle mellem private og kommunale vuggestuer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.