Hjælp! Har du prøvet dette før?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2015

Anonym trådstarter

Åh jeg er så forvirret! 

Jeg har fornyligt (sidste måned) fået sat en hormonspiral op. Jeg har pletblødt i 2 uger, men det stoppede i fredags. Men nu sidder jeg sgu og bliver i tvivl om, om jeg alligevel er gravid? I en norma cyklus skulle mens dog først komme d. 2/10. 

Men nu sidder jeg her og har ondt præcis som da jeg havde bækkenløsning! I min (mors) familie har kvinderne slem bækkenløsning når de er gravide, uden undtagelse. Og jeg ved at min mor måtte sygemeldes allerede fra uge 6 da hun var gravid for 2. gang, pga af bækkenløsning. Jeg selv fik begynde bækkenløsning i uge 17 med min første (og so far eneste), og måtte sygemeldes i uge 24. 

Udover smerterne har jeg en let, men konstant kvalme (Det startede jeg også med at have første gang), nogle vilde mens (ligament?) smerter og halv-ømme bryster (det er nu ikke unormalt ugen op til mens).

Har du prøvet noget lignende? Hvis ja, var du så gravid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Åh jeg er så forvirret! 

Jeg har fornyligt (sidste måned) fået sat en hormonspiral op. Jeg har pletblødt i 2 uger, men det stoppede i fredags. Men nu sidder jeg sgu og bliver i tvivl om, om jeg alligevel er gravid? I en norma cyklus skulle mens dog først komme d. 2/10. 

Men nu sidder jeg her og har ondt præcis som da jeg havde bækkenløsning! I min (mors) familie har kvinderne slem bækkenløsning når de er gravide, uden undtagelse. Og jeg ved at min mor måtte sygemeldes allerede fra uge 6 da hun var gravid for 2. gang, pga af bækkenløsning. Jeg selv fik begynde bækkenløsning i uge 17 med min første (og so far eneste), og måtte sygemeldes i uge 24. 

Udover smerterne har jeg en let, men konstant kvalme (Det startede jeg også med at have første gang), nogle vilde mens (ligament?) smerter og halv-ømme bryster (det er nu ikke unormalt ugen op til mens).

Har du prøvet noget lignende? Hvis ja, var du så gravid?

Slet ingen? 

Anmeld Citér

27. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har ikke prøvet det, men har netop selv fået sat spiral op, og min mens (pletblødning) er da også helt ude af kontrol - det følger intet mønster, hvor jeg før fik mens på klokkeslæt. Tror altså bare det er indtil kroppen lige har vænnet sig til den. 

Det andet du beskriver kunne jo være mentalt fordi du frygter graviditet, men det nemmeste ville vel bare være st tage en test?

Anmeld Citér

27. september 2015

Anonym

Jeg har hormon spiral for 2. gang og jeg har også følelsen af at have ægløsning selv om denne egentlig skulle undertrykkes af spiralen, så vidt jeg har forstået. Nu er min mens heldigvis helt forsvundet JUBIII efter ca 6 måneder, dog er min hud blevet lidt "teenage-agtigt" men det går forhåbentlig også over, hvilket den også gjorde sidste gang. Så synes bare du skal slappe helt af - det går lige lidt inden pletblødningerne forsvinder.

Anmeld Citér

27. september 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Jeg har ikke prøvet det, men har netop selv fået sat spiral op, og min mens (pletblødning) er da også helt ude af kontrol - det følger intet mønster, hvor jeg før fik mens på klokkeslæt. Tror altså bare det er indtil kroppen lige har vænnet sig til den. 

Det andet du beskriver kunne jo være mentalt fordi du frygter graviditet, men det nemmeste ville vel bare være st tage en test?

Det er ikke blødningen der gør mig nervøs.. Det er mere de usandsynlige men meget kraftige smerter jeg har i bækkenet. Var nødt til at sætte mig på en stol og lave mad, fordi det simpelthen gjorde så stjerne ondt at stå op...

Det føles som om det er ved at gå op i limningen! 
Mere eller mindre som at være gravid i uge 30, bare uden den store mave og øgede vægt...

Mit bækken er aldrig rigtig blevet sig selv igen efter fødselen. Jeg kan ikke ligge på siden ret længe ad gangen uden smerter, og har ikke kunnet det siden graviditeten. Men det har altså ikke været så slemt som det er lige nu, siden jeg var højgravid...

Jeg kan lige love for at de ikke er indbildte eller kommet pga frygt for graviditet. For den frygt kom først efter både bækkensmerter og mens smerter havde stået på mere end en dag..

Anmeld Citér

27. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har hormon spiral for 2. gang og jeg har også følelsen af at have ægløsning selv om denne egentlig skulle undertrykkes af spiralen, så vidt jeg har forstået. Nu er min mens heldigvis helt forsvundet JUBIII efter ca 6 måneder, dog er min hud blevet lidt "teenage-agtigt" men det går forhåbentlig også over, hvilket den også gjorde sidste gang. Så synes bare du skal slappe helt af - det går lige lidt inden pletblødningerne forsvinder.

Det er ikke blødningen der gør mig nervøs, det ved jeg godt er normalt. 

Der er det at jeg pludselig har fået så stjerne ondt i mit bækken at jeg må sidde ned og lave mad, fordi jeg ikke kan holde ud at stå op. Det føles som om bækkenet er ved at gå op i limningen, præcis som det gjorde da jeg var højgravid... Og at jeg så har fået mens smerter oveni.. Jeg har aldrig smerter før mens er gået igang, så jeg kan ikke forstå at de pludselig kommer næsten en uge før normal tid, og så ledsaget af bækkensmerter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.