Tandbørstning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. april 2008

birgittemarie

Hej piger :)
Her er jo ved at komme to tænder frem, så hvordan bærer I, der har båret bisser et stykke tid, jer ad med at børste dem??
Det er mig en stor gåde, hvordan jeg skal gøre det ordentligt. Nova Maria kan godt lide at gnave på sin tandbørste, men jeg kan ikke få hende til at åbne munden og lade mig børste stumperne.
Gode råd modtages med kyshånd!

Knus fra Birgitte - nu langsomt ved at vende tilbage til god helse efter 5 dage på langs og uden stemme. Men med totalt vrangvendt døgnrytme, så i skrivende stund har jeg været oppe i 5½ time og er lettere forvirret over solopgang (?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2008

bette

puha ja den er også svært..
mikkel har haft tænder siden han var 3 måneder.. og har 8 nu..
det var egentlig meget nemt i starten fordi han ikke var så besvist.. men nu.. puha..
jeg plejer at gøre det at jeg sætter mig med ham på sofaen foran tændt fjernsyn så han kan se..og børster dem. og nogle dage gør han stor modstand og andre dage ikke..
men de dage med modstand tager jeg fat med to finger en på vær kind og presser lidt ind.. så jeg "tvinger" hans mund åben.. ligesom hvis han havde spist et eller andet du skulle have ud af hans mund igen..
mit bedste råd.....

men ja lad være med at gøre det til en magtkamp.. men istedet for gøre det til en sjov oplevelse.. hvordan ved jeg ikke lige... men måske det med fjernsynet.. eller noget andet bebs kan lide...

Anmeld

4. april 2008

Lise

Åhh, tandbørstning...har haft STORE problemer!

Tror det var Nadia der gav mig det råd at lægge ham på gulvet mellem mine ben, så hovedet ligger i skødet. Så kan man holde armene væk med den ene hånd og børste med den anden. Simon gør stor modstand, men jeg holder hans højre arm med min venstre, samtidig med at jeg blokerer for hans venstre arm - på den måde kan han ikke vende sig og han kan ikke få armene op og flå tandbørsten ud af munden. Det er stadig ikke nemt, men det er blevet betydelig nemmere efter jeg er begyndt at gøre det sådan. Desuden kan Kaufie en tandbørstesang, som man kan synge. Men kan ikke huske teksten..

Lise

Anmeld

4. april 2008

Hyner

Her har vi heldigvis ikke nogle problemer med det... Emma griner bare....Jeg sidder i sofaen med hende liggende på skødet, hun får selv lov til at smage/kigge på tandbørsten uden pasta men med vand... så kommer jeg pasta på og begynder med de nederste først og slutter af med de øverste.
Jeg fik engang afvide af sp at man skulle synge noget opdigtet noget og den skal være ny hver gang så de små ikke vil forbinde en sang med tandbørstning... (nok især hvis det er en kamp)
Håber det kan bruges...
Krams Henriette...

Anmeld

4. april 2008

joan

Her er et emne jeg ved lidt om, for vi (mig og Anna) har været på tandlægehøjskolen, hvor de studerende afdholder "babymøder" og de anbefalede tandbørstning KUN med vand - uden tandpasta, indtil der kom kindtænder! Før skulle det ikke være nødvendig. Og når du skal igang med tandpaste så brug en almindeligt og mild tandpasta (fx Senzedyme og Zendium)... Ikke børnetandpasta som er sødet - så risikerer man bare at de spiser endnu mere af det:))

De siger at tænderne skal børstes 2gange dagligt og ikke nødvendigvis lige inden sengetid - hvis det medføre en kamp (det handler om gode vaner). Så bare 2gange i løbet af dagen hvor barnet er tilpas.

Anna sidder for det meste i hendes høje stol og så trækker jeg lidt ned i underlæben - hun vil meget gerne selv have den at lege med og tungen kommer også i vejen. så vi gør det så godt vi kan. Men jeg gør det ikke til en kamp endnu. Hun får lov til at tygge længe på den bagefter - og det hjælper vel også lidt.:D
Håber der var noget du kunne bruge

Hilsen joan, som beklageligvis kun børste 1gang de fleste dage, men vi har heller ikke mere en 2 endnu og 2mere undervejs...

Anmeld

4. april 2008

birgittemarie

Tak skal I have for alle de gode råd alle sammen, det var meget informativt :)

Så vil jeg bevæge mig tilbage til tandbørsteland, nu ladet med værktøj til kampen, som ikke skal være en kamp 8D

Knus fra Birgitte

Anmeld

4. april 2008

Kaufie

Her bruger vi en børste-sang på melodien til Mester Jacob: Mine tænder Mine tænder hvor er de? Hvor er de? tænderne bli'r fine De bli'r dejligt rene Børste børste børste Børste børste børste Så sidder William ellers på kanten af vasken og åbner fint op mens jeg børster og synger sangen to gange.

Anmeld

4. april 2008

birgittemarie

Det var ellers artigt (L) Og sikke en sød sang. Den må prøves (H)

Anmeld

5. april 2008

joan

Super sød sang. Den tror jeg vi vil prøve!!! :)

Anmeld

5. april 2008

Piaa

:-oPrøv en el- eller batteri- tandbørste, det gør det nogle gange meget nemmere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.